אישום: ישראלי סייע למודיעין האיראני

המאבק מתחת לפני השטח אינו פוסק לרגע. כתב האישום שהוגש למחוזי בתל אביב חושף טפח מהמאבק המתמשך באיראן
אייל חן |
פלסטיני מחזיק תמונה של קסאם סולימני. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד אזרח ותושב ישראל, בן 50, בגין מגע עם סוכן חוץ, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, השמדת ראיה, איסור הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

על פי האישום הראשון בכתב האישום, במהלך 2018-2019 היה הנאשם בקשר עם אזרח לבנוני, בשם חאלד ימאני, באמצעות פייסבוק. במסגרת הקשר נפגשו הנאשם וחאלד בדנמרק באפריל 2018, ובהמשך בפריז, בספטמבר 2018. במהלך המפגש בפריז" אמר חאלד לנאשם כי הוא מתווך מטעם גורמי מודיעין וביטחון ממדינת איראן, המעוניינים ליצור קשר עם הנאשם ולשתף עמו פעולה באופן חשאי.

לשם כך, ולאחר הסכמת הנאשם, צייד חאלד את הנאשם במכשיר הצפנה, הסביר לו כיצד לתפעלו והורה לו ליצור קשר עם הגורמים האיראנים באמצעות המכשיר לאחר שובו לישראל. בהמשך, לאחר שובו של הנאשם לישראל, הוא ניסה ליצור קשר עם הגורמים האיראנים באמצעות מכשיר ההצפנה, אך ללא הצלחה. בשל כישלונו של הנאשם, הוא פנה לחאלד בפייסבוק ועדכן אותו כי לא הצליח לתפעל את המכשיר. חאלד ניסה להסביר לנאשם כיצד לתפעלו. הנאשם, אשר חששו גבר נוכח התכתבות זו בפייסבוק עם חאלד, השליך את מכשיר ההצפנה לביוב, וכן שרף פתקית עליה רשם את כתובת הדואר האלקטרוני דרכה אמור היה להעביר את המסרים המוצפנים לגורמים האיראנים.

על פי האישום השני, במהלך פברואר 2020 נפגש הנאשם במהלך ביקור בעיר בודפשט בהונגריה, בשלושה מועדים שונים, בתיווכו של חאלד, עם שני אנשים נוספים שהציגו עצמם כנציגים מטעם מנגנוני ביטחון של איראן. במהלך המפגשים מסר הנאשם לאיראנים מידע רב, ושוחח עימם על סוגיות שונות, והכל בכוונה לסייע לאיראן במאמציה לפגוע במדינת ישראל בדרך של איסוף מידע מודיעיני, ביטחוני, מדינית, אזרחי, חברתי ותקשורתי.

עוד במסגרת המפגשים עם האיראנים, סיכמו הנאשם והאיראנים על המשך קשר חשאי עם שובו של הנאשם לישראל, באמצעות מכשיר הצפנה שהועבר לנאשם במהלך אחד המפגשים, כשהפעם הוא תודרך על אופן הפעלת מכשיר ההצפנה השני.

במסגרת הקשר בין הצדדים סוכם כי לאחר שובו של הנאשם לישראל, הוא יסייע לאיראנים במספר מישורים, ביניהם בדרך של חיווי דעה על מגויסים פוטנציאליים נוספים, מסירת מידע מתוך שטחי ישראל על נושאים ומוקדים נוספים על פי דרישה, וכן במישור הפעילות הביטחונית נגד מדינת ישראל. בנוסף, העבירו האיראנים לנאשם סכום של 5,000 אירו, וזאת עבור כיסוי הוצאות נסיעתו של הנאשם לבודפשט, וכן עבור כיסוי הוצאות עתידיות במסגרת הקשר עם האיראנים.

עם שובו של הנאשם לישראל לאחר שהותו בבודפשט, הוא המיר את הכסף במרכז המרת כספים בטול-כרם למטבע ישראלי, וזאת בין היתר במטרה להסתיר או להסוות את מקורו. בהמשך, ניסה ב-10.3.2020 ו-11.3.2020 להעביר מסרים לאיראנים באמצעות מכשיר ההצפנה השני, בהתאם להוראות שקיבל מהם במהלך המפגשים שקיים עמם. ב-16.3.2020 הבחין הנאשם כי קיבל הודעה מוצפנת מן האיראנים, וניסה לפצחה באמצעות מכשיר ההצפנה השני, אך ללא הצלחה.

בהמשך, נעצר הנאשם על ידי משטרת ישראל, ובסמוך לאחר מעצרו ניסה לשבור מתקן החסן נייד (Disk On Key), וכן ניסה להעלים מתאם החסן נייד, שבהם השתמש לצורך קיום הקשר המוצפן עם האיראנים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות