אישום: מדריך במדרשה דתית "לימד" את תלמידו כיצד לנהוג באשתו לעתיד

עופר מקסימוב, מדריך דת במדרשה, נאשם בביצוע מעשים מגונים בקטין בן 17, שהיה תלמידו: "ביצע מעשים קשים וחמורים תוך ניצול מעמדו כדמות רוחנית וטווית קשר אישי ותלותי"
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד עופר מקסימוב, מדריך דת במדרשה, תושב אור יהודה, בן 34, בגין ריבוי עבירות של מעשה מגונה בכוח בקטין בן 17, שהיה תלמידו במדרשה. "הוא לא בחל באמצעים, הפעיל אמצעי לחץ על הקטין וניצל את מצבו הרשי והתלותי בו", כתבה הפרקליטות בבקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום, המתלונן ונערים נוספים לקחו חלק בשיעורי תורה והלכה שהעביר הנאשם ובפעילויות חברתיות שערך. תלמידיו ומכריו של הנאשם, ראו בו סמכות תורנית הלכתית וכינו אותו בתואר "רב" למרות שלא הוסמך כרב.

בכתב האישום מצוין כי הנאשם ניצל את מעמדו ואת תלותו הנפשית של המתלונן וביצע בו סדרה של מעשים מגונים בכוח, תוך ניצול מצבו הרגשי של המתלונן. כמו כן, ביצע הנאשם את העבירות כשהוא משתמש במרותו הרוחנית כרב וטוען בפניו כי המעשים נועדו לטובתו של המתלונן כדי שילמד כיצד לנהוג באשתו לעתיד, כי מעשיו הם לשם שמיים ונובעים מאהבתו לקטין כאהבת אב לבנו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב כי: "המשיב לא בחל באמצעים, ביצע מעשים קשים וחמורים תוך ניצול מעמדו כדמות דתית רוחנית, טווית קשר אישי תלותי בינו לבין הקטין, הפעלת אמצעי לחץ על הקטין ניצול מצבו הרגשי התלותי של הקטין בו, אותו הוא יצר, ואיומים חוזרים ונשנים כלפי הקטין לנטוש אותו".

"המשיב", נכתב עוד, "ביצע חלק מהעבירות במדרשה בסמוך לספרי תורה בעודו מלמד ומחנך בשם הדת. זאת ועוד, המשיב בחר לבצע עבירות במקווה, אשר נחשב גם הוא מקום טהור ומשכך פגע בכל הערכים עליהם עמד לכאורה בהיותו מחנך נערים במסגרת תורנית".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות