14 חודשי מאסר לצעירה שדרסה שוטרת ונמלטה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את הנאשמת, בת 22, בדריסה ובריחה ממקום התאונה וכן בנהיגה ללא רישיון. השופט קבע כי תפצה את השוטרת ב-70 אלף שקלים וכי לא תוכל לנהוג במשך 5 שנים
דניאל בן חמו |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים, גזר 14 חודשי מאסר בפועל לצעירה בת 22, שהורשעה בדריסת שוטרת ובריחה מהמקום, נהיגה ללא רישיון ועוד. השופט גם קבע כי הנאשמת תפצה את השוטרת ב-70 אלף שקלים ושלל את רישיון הנהיגה שלה למשך חמש שנים.

על פי הכרעת הדין, בעת שהיתה הנאשמת כבת 19, נהגה ברכב ללא רישיון נהיגה תקף והתבקשה על ידי שוטרת לעצור לצד הדרך לצורך בדיקת רישיונות שגרתית. במהלך הבדיקה הסתבר כי הנאשמת היא גם עריקה מצה"ל.

בטרם הושלם תהליך הבדיקה בו נשקלה גם אפשרות מעצרה של הנאשמת, היא החליטה לברוח מהמקום בשלב בו השוטרת אוחזת ברכב גם כדי למנוע את נסיעתה מהמקום. השוטרת שראתה כי הנאשמת עומדת לשחרר את בלם היד הורתה לה לא לגעת בו ולכבות את מנוע הרכ,ב אולם הנאשמת שחררה את בלם היד לחצה על דוושת הדלק, האיצה ונמלטה עם רכבה.

הנאשמת, כך נכתב, בחרה להסיט הרכב אל גופה של השוטרת כדי ליצור לעצמה נתיב מילוט גם במחיר של פגיעה וודאית בגופה של השוטרת שהוטחה אל כביש האספלט והותירה את השוטרת מוטלת על הכביש מדממת מראשה.

השופט אליקים, ציין כי במקרה זה פגעה הנאשמת פגיעה קשה בערך של חיי אדם ושלמות גופו, ובהתחשב כי הפגיעה נעשתה בשוטרת במהלך בדיקה משטרתית, הפגיעה הקשה הייתה גם בשלטון החוק. ככל שמדובר בהפקרת השוטרת החבולה, נפגעה בצורה קשה החובה המוסרית והמשפטית החלה על אדם המעורב באירוע פוגעני לסייע לנפגע, לדאוג לשלומו, ולהציל את חייו.

"הנזק שנגרם לשוטרת", כתב השופט בגזר הדין, "הוא נזק חמור מאוד כפי שמתואר בהרחבה בתסקיר נפגעת העבירה ובעדותה בפניי, רק בנס הפגיעה לא הסתיימה בתוצאה חמורה יותר, ובכלל זה תוצאה קטלנית. לאחר שמיעת העדויות, לרבות עדות הנאשמת אני משוכנע כי הנאשמת הבינה היטב את אשר עשתה, למרות גילה הצעיר-19 שנים, ודווקא ניסיונות ההסתרה ואמירת אי אמת על ידה ועל ידי חברתה שישבה לצדה ברכב, המחישו היטב כי היא ידעה והבינה את הפסול במעשיה".

השופט אליקים הוסיף: "על פי התרשמותי נטילת האחריות מצד הנאשמת לראשונה, בשלב הטיעונים לעונש, אינה אמיתית והיא תואמת את התרשמות שירות המבחן בתסקירו הסופי שהנאשמת מתקשה להתבונן בחומרת מעשיה והיא מחוברת יותר לפגיעה שנגרמה לעצמה כתוצאה מניהולו של ההליך המשפטי מאשר לפגיעה בנפגעת העבירה. נטילת אחריות לראשונה היום, שנתיים וחצי לאחר הגשת כתב האישום ורק אחרי הרשעת הנאשמת בהכרעת דין נוקבת לגבי חוסר אמינותה אינה נטילת אחריות כנה".
___________________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם אליקים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות