הוגשה בקשה לייצוגית נגד רנואר וסטורי: "עושקות את ציבור לקוחותיהן"

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א נטען כי רשתות האופנה מציגות מצג שווא באתר האינטרנט שלהן ולפיו הן מעניקות ללקוחות אחוזי הנחה גבוהים מאלו הניתנים בפועל. בא כוח המבקשות, עו"ד תום שנפ: "הטעיה חמורה"
דנה לווינסקי |
קניות אינטרנט ברשת פייסבוק
קניה ברשת. אילוסטרציה

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת רנואר אופנה ו-911 אופנה בע"מ (סטורי), על כך שמציגות מצג שווא באתר האינטרנט שלהן, לפיו הן מעניקות ללקוחות אחוזי הנחה גבוהים מאלו אשר ניתנים להם בפועל.

לטענת  בא כוחן של המבקשות, "מדובר במעשי רמייה והטעיה בוטים וחמורים ושתי החברות שמו לעצמן למטרה להטעות, לרמות, ולעשוק את ציבור לקוחותיהן".

את סכום התביעה האישית הוא העמיד על כ-23 שקלים וסכום התביעה הייצוגית על סך 25 מיליון שקלים.

על פי התביעה, ההטעיה של שתי החברות מתבצעת כאשר הן מעלות לאתרי האינטרנט שבבעלותן מוצר למכירה.

הן נוקבות במחירו הרגיל של המוצר. לצד מחיר זה, נוקבות המשיבות באחוז ההנחה אשר ניתן לכאורה.

לבסוף, מציגות הן לציבור הצרכנים את המחיר המוזל, לאחר חישוב אחוז ההנחה. אלא שהתברר, כי חישוב אחוז ההנחה אשר מוצג וניתן לכאורה על ידי המשיבות, מוביל בפועל למחיר נמוך בהרבה מהמחיר אשר ננקב על ידי המשיבות ומגיע אף ל-2.43 שקלים למוצר, שהחברות גובות מלקוחותיהן סכום גבוה יותר, מהסכום אשר היה עליהן לגבות.

אחת ממבקשות הבקשה לאישור הינה לקוחה שרכשה באתר של רנואר ג'ינס וחולצה.

מחירו הרגיל של הגי'נס הנו 199.90 שקלים, לצד מחיר זה, ציינה החברה את אחוז ההנחה הניתנת על ידה לכאורה – 71% הנחה. המחיר הסופי, לאחר חישוב ההנחה, וכפי שהוצג על ידי חברת רנואר הוא עמד על 59.90 שקלים.

אולם לאחר חישוב עלה כי מחירו היה אמור להיות, מחיר נמוך בהרבה – 57.97 שקלים. כך יצא, כי רנואר גבתה סכום עודף של 1.93 שקלים.

"רק לאחר שרכשה את המוצרים", נכתב בתביעה, "הלקוחה החליטה לבדוק האם המחיר אותו שילמה, עבור כל אחד מהם אכן משקף נאמנה את אחוזי ההנחה אשר הובטחו לה וגילתה כי היתה זכאית לקבל מחיר נמוך יותר ממה ששילמה. סה"כ עבור שני המוצרים אותם רכשה באתר רנואר, שילמה סכום עודף על סך 3.07 שקלים.

למותר לעמוד על תחושותיה הקשות של הלקוחה, אשר חשה בושה, אי נעימות ועוגמת נפש רבה, לאחר שגילתה כי הוטעתה ורומתה על ידי חברת רנואר, בפעם הראשונה בחייה, הרגישה חסרת אונים".

בבדיקה שעשתה הלקוחה על מנת לבדוק האם מדובר בתקלה נקודתית, או שמא במגמה רוחבית במסגרתה רנואר גובה סכומים גבוהים יותר מאלו אשר היה עליה לגבות בהתאם לחישוב אחוז ההנחה.

עו"ד תום שנפ

המבקשת השנייה, גם היא לקוחה שקנתה בחנות האונליין של חברת 911 בע"מ, סטורי.

לאחר שרכשה ארבעה מוצרים גילתה שהיא שילמה סכום עודף על סך 2.69 שקלים.

"למותר לעמוד על תחושותיה הקשות של המבקשת 2, אשר חשה בושה, אי נעימות ועוגמת נפש רבה, לאחר שגילתה כי הוטעתה ורומתה על ידי חברת סטורי ובפעם הראשונה בחייה, הרגישה המבקשת 2 חסרת אונים", כתב עו"ד שנפ בתביעה.

במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, מבקש עו"ד שנפ, בין השאר, מבית המשפט ליתן צו המורה למשיבות לחדול מפרסום מטעה של המוצרים או השירותים המוצגים והנמכרים על ידם. "ליתן צו", כך נכתב, "המורה למשיבות לגלות בתצהיר כל מסמך כללי או ספציפי המעיד על מספרם המדויק של חברי הקבוצה המיוצגת ולהורות למשיבות לפצות את חברי הקבוצה בגין הנזקים אשר נגרמו להם, לרבות הנזקים הלא ממוניים שנגרמו להם בשל עוולות ומחדלי החברות".


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות