מה נשתנה הפסח בשב"ס? בגלל הקורונה, השתא הכל לבד

בניגוד לעבר, כשאזרחים דתיים סייעו בהכשרת בתי הסוהר ובקיום הסדר כהלכתו עם האסירים, השנה שבס עשו זאת בעצמם
ציון חן |
הפעם בוצעו כל ההכנות על ידי אנשי שב"ס בעצמם. צילום: דוברות שב"ס

מערך הרבנות של שבס, הנעזר בכל שנה באזרחים דתיים מתנדבים המסייעים בהכשרת מאות חדרי אוכל ומטבחים במתקני הכליאה בארץ, נאלץ השנה, בשל הקורונה, לבצע בעצמו את מבצע הלוגיסטיקה וההיערכות המורכב הזה.

סגל הרבנים של שבס טיפל בעצמו כאחראי על הכשרת בתי סוהר ברחבי הארץ, על מנת לשמור על כשרות החג לצד חלוקת מצות ושאר סממני החג. בימים כתיקונם, ההיערכות מתחילה מיד לאחר חג הפורים וכוללת העסקה ותיאום של עשרות אזרחים המסייעים בהכשרת הכלים והמתקנים.

השנה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתקנות לשעת חירום, נאסרה כניסתם של מבקרים לבתי הסוהר, ומלאכת ההכנה לחג דרשה היערכות אחרת. רבני שב"ס הכשירו, בסדנאות ייעודיות, אסירים שיסייעו למערך הרבנות ולמערך הלוגיסטיקה להכשיר את המטבחים ואת מרכזי המכר (קנטינות). כמו כן, הוכשרו אסירים בסדנאות קטנות ומובנות, לעריכת סדר כהלכתו.

רבנות שב"ס גם הדפיסה וחילקה לכל אסיר ואיש סגל הגדה לפסח. כל אסיר קיבל ערכה אישית לעריכת סדר כהלכתו. בסך הכל חולקו כ-2,000 קערות סדר, כמו גם מצות עבודת יד ומצות שמורות.

ערכת הפסח. צילום: דוברות שב"ס

משבס נמסר כי במבצע ההיערכות בארגון נרכשו:
27,000 ק"ג מצות רגילות
1,000 ק"ג מצות שמורות
2,500 ק"ג מצות מקמח מלא
4,700 בקבוקי יין לקידוש
407 בקבוקי יין לחולי סכרת
ו-430 ק"ג קמח מצה.
על מנת לשמור על מורל גבוה ככל האפשר בקרב האסירים, קיימו הרבנים בימים אלו גם שיעורי דת, ונעזרו ברדיו 'פוקוס', הרדיו של האסירים על מנת להעביר מסרי חיזוק ואמונה מעודדים לכל האסירים, ובדגש לתקופה זו.

לקראת חגי הדתות השונות (פסח, פסחא ורמאדן), הוכן גם סרטון בשם 'גחלת של אמונה', בו אנשי דת מכל הדתות מברכים בשפתם את כלל האסירים לקראת החגים הקרבים, והוא שודר לאסירים בתאיהם.

סגן גונדר הרב אייל סלמן, סגן הרב הראשי לשב"ס, סיכם את מבצע ההכנה לחג בהצלחה יתירה ובסיפוק: "השנה שאלת "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות" לא זקוקה לשינויים אחרים, והיא פורצת מאליה בגלל האופן המשונה בו נערכנו למבצע הכשרת המטבחים ללא כוחות סיוע של מכשירנים אזרחים. הכנת כל סימני ליל הסדר בקערות סדר לאלפים נעשתה על מנת לאפשר ולעודד כל סוהר על משמרתו, וכל אסיר בתאו באשר הוא שם, לקיים את הסדר כהלכתו. וברוך ה' בכוחות מאוחדים עמדה רבנות שב"ס יחד עם שותפיה לדרך במשימה והוכרז כי יחידות שב"ס על כלל אגפיו ומחלקותיו כשר וערוך ומוכן לפסח התש"פ".
____________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות