המשטרה תפצה נערים שנעצרו בסמוך למצעד הגאווה ב-10 אלף שקלים

הנערים נעצרו בקרבת המעצד בעת שהיו בדרכם אל הישיבה, ככל הנראה על רקע חזותם הדתית. השוטרים ערכו עליהם חיפוש ועיכבו אותם לחקירה בתחנה בחשד להפרעה לסדר הציבורי ורק לאחר שעות ארוכות שוחררו לדרכם
דניאל בן חמו |
לא הכל שחור ולבן. צעירים חרדים, ארכיון. צילום: פלאש 90

בית משפט לתביעות קטנות בירושלים, פסק פיצויי של עשרת אלפים שקלים לנערים שעוכבו בסמוך למצעד הגאווה בירושלים. הנערים נעצרו בעת שהיו בדרכם אל הישיבה, רק בגלל חזותם הדתית. השוטרים ערכו עליהם חיפוש, לקחו אותם לתחנה ורק לאחר שעות ארוכות בשעת לילה מאוחרת שוחררו.

לפני מספר חודשים, הנערים עשו את דרכם אל הישיבה בה הם לומדים. בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בירושלים, השוטרים ערכו חיפוש בתיקם ועל גופם באמצע הרחוב ולאחר מכן הם נלקחו למשך שעות ארוכות לתחנת "לב הבירה" בירושלים שם נחקרו, בגין חשד להפרעה לסדר הציבורי, זאת בשל החשד כי יפגינו כנגד מצעד הגאווה.

בעקבות המעצר, הגישו הקטינים תביעה לבימ"ש לתביעות קטנות בירושלים. בתביעה טענו הנערים כי מעצרם התבצע אך ורק לאור חזותם ולא בגלל חשד ממשי, עוד נטען כי למשטרה לא היתה כל סמכות לעצור אותם וכי החיפוש שבוצע כלפיהם היה אסור.

אחד הנערים, י' תושב הצפון סיפר: "הלכנו ליד הרכבת הקלה אני וחבר בסמוך לעיר העתיקה בירושלים, ניגשו אלינו שוטרים, ועיכבו אותנו ברחוב, אמרו לנו שאנחנו עצורים, הינו בערך שעתיים ברחוב איתם ולאחר מכן לקחו אותנו גם לתחנה".

הנער גם תיאר את התחושות הקשות שעלו בו בזמן המעצר: "בהתחלה הם אמרו שזה רק עיכוב קצר לתשאול, אבל אז גם עשו עלינו חיפוש באמצע הרחוב, כל הרחוב מסתכל עלינו, זה הרגשה לא נעימה בכלל. ואז הגיע קצין, אמר לנו שאנחנו עצורים ולקח אותנו לתחנת לב הבירה ליד מגרש הרוסים. בתחנה הינו עוד כמה שעות. ביקשנו הסברים למה? מה עשינו? כלום, רק אחרי הרבה שעות אמרו לנו שאנחנו רצינו להפר את הסדר. במשך כמה שעות לא קיבלנו אוכל ושתיה, וגם שירותים לא הסכימו שנעשה, רק אחרי המון זמן".

התביעה הסתיימה בפשרה בין הצדדים אשר על פיה יפוצו הנערים בעשרת אלפים שקלים. בית המשפט נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות