חשד להונאה: מורה למתימטיקה הכיר נשים באתרי היכרויות והוציא מהן מאות אלפי שקלים

איש החינוך נעצר בחשד שהתחזה למשקיע בבורסה באתרים שונים והציע לנשים להשקיע בשמן כספים בניירות ערך. הסנגורית שלו: "אם הועברו כספים לצורך השקעה, אין פה שום עבירה"
דנה לווינסקי |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מורה פרטי למתמטיקה, בן 56, ממושב בשפלה, נעצר על ידי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב, בחשד לקבלת דבר במרמה, התחזות ועושק, לאחר ששתי נשים התלוננו נגדו, אחת מהן מוגבלת, על כך שבחודשים האחרונים, הוא התחזה בפניהם למשקיע בבורסה והוציא מהן מאות אלפי שקלים.

בשבוע האחרון התקבלה התלונה במשטרה, על כך שהחשוד קשר קשר עם אישה שמטופלת פסיכיאטרית עם כדורים, מאובחנת, דרך אתרי היכרויות, הציג עצמו בשם אחר והוציא ממנה כספים ותכשיטים במרמה בשווי מאות אלפי שקלים. החשוד שנעצר, נחקר על כך ולאחר החקירה התקבלה תלונה חדשה על אישה נוספת שטענה שהוא אמר לה שישקיע עבורה 700 אלף שקלים, בא כל יום לקחת ממנה כרטיס אשראי על מנת להוציא כספים והגיע ל-700 אלף שקל.

החשוד הובא לבית המשפט, שם טענה הסניגורית, כי מדובר בנכה צה"ל שהודה שהוציא מהמתלוננת סכומים של עשרות אלפי שקלים. לדבריה, התכשיטים שהיא הביאה לו הינם תכשיטים שבורים חסרי ערך והחשוד אמר שזרק אותם. "בפניי הוא טען שהוא רצה להחזיר לה והיא אמרה לו שישאיר אותם אצלו. אני שואלת האם עברנו את משוכת החשד הסביר לעניין הונאה. אם הועברו כספים לצורך השקעה, אין פה שום עבירה", אמרה הסניגורית.

השופטת ענת יהב קבעה לבסוף כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו והאריכה את מעצרו בחמישה ימים. "לא התעלמתי", כתבה בהחלטתה, "מטענות הסנגורית לבחון לא רק את התלונה אלא גם את גרסתו של החשוד כאשר לטעמו נותן הסבר סביר לאותה תלונה. אולם, הסברו מציין מספר שונה של כספים אותם נטל בכל פעם, כמו כן יש התייחסות אף לתכשיטים שנלקחו כשהמתלוננת מציינת שהיא ביקשה ממנו לבחון את ערכם ואילו הוא מציין משהו אחר".

השופטת הוסיפה: כך או כך, תכשיטים אלו מעולם לא הושבו לה. כאן יש לציין כי אותה מתלוננת הינה מוגבלת, לפיכך יש עדויות מגבות אשר מציינות את ההתנהלות התמוהה שבין החשוד למתלוננת. לכך יש אף להוסיף את דבריה של בת זוגו ותוכנם שאינם עולים בקנה אחד עם הדברים שאומר החשוד, כלל וכלל, בטח לא לעניין סוג ההיכרות ומטרתה. בנוסף, יש לומר כי בתחילת הדיון הוצגה לעיוני תלונה נוספת של מתלוננת אשר לגביה החשוד לא נחקר ועדיין לא ניתן להתעלם מן האמור שם".

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות