שופט: אישור סנ"צ למעצר בימי קורונה לא יהיה חותמת גומי

על אף שבימים אלו המשטרה מציגה באולמות המעצרים את אישור הסנ"צ ההכרחי בתקנות החירום לצורך הארכת מעצר, את ביהמש בחדרה זה לא שכנע
ציון חן |
הארכת מעצר
אילוסטרציה shutterstock

שופט השלום בחדרה, אלכס אחטר, ממוסס את התנהלות המשטרה בימי הקורונה בבתי המשפט. התקנה מחייבת כי תחת התנהלות המדינה במצב חירום, נדרש אישור קצין בדרגת סגן ניצב לכל בקשת הארכת מעצר של חשוד המובא לבית המשפט.

בית המשפט מצא כי הסנ"צ שאישר הבאת עבריין (26) מגבעת אולגה שבחדרה לבית המשפט, שימש רק כמעין "חותמת גומי". בדיון להארכת מעצרו של העבריין, שהפר תנאי מעצר בית בו היה אמור לשהות בהחלטה שיפוטית, מתח השופט ביקורת על התנהלות תחנת חדרה בתיק.

השופט קבע כי טיעוני המשטרה בבתי המשפט מאז נכנסו לתוקפן 'תקנות החירום' בדבר אישור סנ"צ, מבלי שהקצין אפילו יהיה מודע למלוא חומר החקירה בתיקו של העצור, לא מספקת בעיניו. "בתיק החקירה קיים אישור סנ"צ להארכת מעצרו של החשוד. מדובר בהיוועצות טלפונית שלטעמי אין בה ולא כלום", קבע השופט נחרצות.

"אין המדובר בסמכות טכנית, אלא בסמכות שבצידה הפעלת שיקול דעת מקצועי ומהותי, ואיני סבור שניתן להסתפק בהיוועצות טלפונית שטחית כדי להצדיק את מעצרו של החשוד, וודאי שאין בצידה הנמקה במזכר כזה או אחר. לא מצאתי מניעה שאכן לא ניתן היה להעביר את חומרי החקירה הרלוונטים לקצין. לא צורף זכרון דברים עם השוטר שדיבר עם הקצין בפניו הציג את חומרי החקירה אשר היוו את הבסיס לגיבוש ההחלטה".

בשל העובדה שהדיון בדבר שליחתו של הבחור לא היתה בנוכחותו, בשל אי הבאת עצורים לאולמות המעצרים על רקע החשש מהידבקות בקורונה, קבע השופט כי יש לשחרר את העבריין מייד וללא תנאים, משום שמאוד יכול להיות שהוא כלל לא ידע שהוא אמור להיות במעצר בית. "אני סבור שיש לאפשר לחשוד ליהנות מהספק לפיו הוא כלל לא היה מודע להחלטתו של השופט בדבר מעצר הבית שלו", פסק השופט בהחלטת השחרור.
______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9a-%d7%93%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%95%d7%91%d7%9c-%d7%a7%d7%92%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות