היועמ"ש אישר: הרשויות המקומיות יקבלו את רשימת חולי הקורונה וחייבי הבידוד

אחרי בדיקת הנושא וסוגיות הפרטיות העולות ממנו, אישר היועמ"ש לרשויות המקומיות לקבל את רשימת החולים וחייבי הבידוד
מעיין לביא |
פעולת משטרה לאכיפת בידוד קורונה בשכונת מאה שערים. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אישר, מבחינה עקרונית, למשרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות מידע אודות חולי קורונה וחייבי בידוד. היום אושר הנוהל שיאפשר את יישום הנחיית היועמ"ש בפועל. יצוין, כי עוד בטרם אושר הנוהל, הודיע היועמ"ש למשרד הבריאות כי ככל שישנן פניות ספציפיות של רשויות, הזקוקות למידע לתכלית של סיוע במקום בידוד חלופי, הרי שאין מניעה שיועבר כאמור לתכלית זו.

הנוהל שאושר היום נועד לאזן בין הצורך הדוחק להעברת מידע לטובת סיוע לרשויות המקומיות ולתושביהן בהתמודדות עם השלכות של נגיף הקורונה והגנה על שלום הציבור ועל בריאותו, לבין החשש מפגיעה רחבת היקף שעלולה להיגרם לפרטיותם של תושבי הרשויות המקומיות. הנוהל גובש בסד זמנים קצר ביותר, ותוך שיתוף פעולה מלא של הייעוץ המשפטי לממשלה עם כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים – משרדי הבריאות, הפנים והרווחה, והוא מסדיר את פרטי המידע שיועבר, התכליות שהרשויות המקומיות יוכלו לעשות בו שימוש, כללים לעניין שמירת המידע וכן כללי דיווח ובקרה על מנת לוודא שלא נעשה שימוש לרעה במידע.

לפי הנוהל, התכליות היחידות שלשמן אושרה העברת המידע, הן לצורך סיוע של הרשות המקומית לחייבי בידוד ביתי ולבני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים שנגרמו עקב חובת הבידוד, וכן סיוע של הרשות המקומית לחייבי בידוד ביתי במציאת מקום בידוד חלופי, דוגמת אכסניה המיועדת לכך.

הנוהל מבהיר שאינו מאפשר לרשויות המקומיות, לעובדיהן, למי מטעמן או לכל אדם אחר לעשות שימוש במידע שיועבר לכל מטרה אחרת, ובפרט לא למטרות של ניטור חולים, התחקות אחר מסלול תנועתם, חקירות אפידמיולוגיות, אכיפת הנחיות משרד הבריאות, והזהרת הציבור. כמו כן, הנוהל מבהיר שאינו מאפשר לרשויות המקומיות לעשות שימוש במידע לצרכי פיקוח ואכיפה של חובת הבידוד, וככל שהמשטרה תזדקק לסיוע של פקחי הרשויות המקומיות, היא תנחה אותם לעניין אופן האכיפה.

____________________

דיני עבודה ופיטורין קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות