בית המשפט הורה: שחרור מוקדם של אסיר שהורשע בהריגה

שופטי המחוזי מרכז קיבלו את העתירה שהגישה עו"ד רלי אבישר רווה, באת כוחו של האסיר נחום בן יצחק שהורשע בהריגת החייל איציק מור במועדון "ואן גוך" בירושלים בשנת 2009: "עבר טיפול משמעותי בכלא"
רונן לוי |
"אסיר למופת". נחום בן יצחק, ארכיון. צילום: פלאש 90

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז קיבלו עתירה אותה הגישה עו"ד רלי אבישר רווה, והורו לשחרר את האסיר נחום בן יצחק, אשר הורשע בהריגת החייל איציק מור במהלך בילוי במועדון "ואן גוך" בירושלים. גזר דינו של בן יצחק, הועמד על 10 שנים, בבית משפט העליון.

האירוע עצמו התרחש באוקטובר 2009, אז הגיעו ובן יצחק וחבר נוסף למועדון בירושלים, לבילוי משותף עם ל', בת זוגו של החבר. החייל איציק מור ז"ל, בילה אף הוא במקום עם בת זוגו מור והחבר הנוסף לא הכירו זה את זה ולא היו מסוכסכים עד שפרץ ויכוח בין ל' לבת זוגו של מור. ל' דחפה אותה וזו הטיחה בה: "מה נסגר איתך? את רוצה לדחוף את כל הבנות במועדון?".

כתב האישום שהוגש נגד בן יצחק ייחס את ההריגה לנאשם נוסף, שזוכה מאשמה. עם זאת, בכתב האישום נרשם כי "השניים פעלו בצוותא ולא ניתן לקבוע מי מהם דקר את המנוח" ולמרות זאת, הנאשם היחיד שהורשע הוא בן יצחק שנידון ל-13 שנות מאסר. בערעור בעליון, ההרשעה נותרה על כנה, אולם הודגש כי קיים ספק סביר בקביעת בית המשפט המחוזי שבן יצחק הוא הדוקר, ועל כן עונשו הופחת לעשר שנים, על אף השארת הרשעתו על כנה.

לפי שופט העליון, אליקים רובינשטיין, בן יצחק, נחשב למבצע בצוותא של עבירות הריגה, חבלה מחמירה והחזקת סכין. "אין בתוצאה זו כדי לגרוע מחומרת מעשיו של המערער. אדם צעיר קיפח חייו בשל עניין של מה בכך ודבר לא יוכל להשיבו", אמר אז רובינשטיין בבית המשפט.

עו"ד רלי אבישר רווה

לאחרונה, עורכת הדין רלי אבישר רווה, הגישה בקשה לשחרור מוקדם של בן יצחק וטענה להליך שיקום מוצלח שעבר בן יצחק במהלך מאסרו, חוות הדעת החיוביות ביותר בעניינו וכן הנסיבות הייחודיות בתיק אשר לפיהן נקבע, בין השאר, שקיים ספק באשר לזהות הדוקר. כמו כן נטען, כי מדובר באסיר למופת שעבר טיפול משמעותי בכלא. ועדת השחרורים לא נעתרה לבקשה ועו״ד אבישר רווה הגישה עתירה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בסופו של דבר, לאחר שבית המשפט המליץ לפרקליטות לקבל את עתירת עו"ד אבישר רווה לשחרור, אלה קיבלו והסכימו לשחרורו המוקדם של בן יצחק.

השופטים בסיכומו של דבר קיבלו את העתירה של עו"ד אבישר רווה והורו לשחרר את בן יצחק שחרור מוקדם, בתנאי התכנית הטיפולית של רש"א, אשר תהיה בתוקף עד לתום תקופת הרישיון.

_____________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%b4%d7%93-%d7%a8%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8-%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%94

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות