הפך את חיי גרושתו לגיהנום – ירצה 15 חודשי מאסר

עונש קל לתושב הצפון שהורשע באיומים כנגד בת זוגו לשעבר. על פי כתבי האישום שהוגשו נגדו הוא איים עליה ללא הפסקה, הטריד אותה וגרם נזק למכוניתה. ביהמ"ש: "פגע בערכים של שמירה על כבוד האדם"
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בטבריה, ניר מישורי לב-טוב, גזר מאסר של 15 חודשי מאסר ועוד פיצוי של 3,000 שקלים, לנאשם תושב הצפון שהורשע באיומים כנגד בת זוגו לשעבר. הנאשם במשך מספר חודשים איים ללא הפסקה על גרושתו שיפגע בה ואף גרם נזק למכוניתה ואיים על בן אדם שהיא הגיבה לו בפייסבוק.

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת כתבי האישום שהוגשו נגדו בביצוע בעבירות של איומים, חבלה במזיד ברכב והפרת צו בימ"ש שנועד להגן על אדם. בין השאר למרות שבבית המשפט לענייני משפחה בטבריה ניתן צו הגנה כנגד הנאשם בו נקבע, בין היתר, כי נאסר על הנאשם להיכנס לעיר טבריה, ליצור קשר עם המתלוננת בין בעל פה ובין בכתב, הוא שוחח עימה בטלפון, איים עליה באומרו: "אני אסע לטבריה אני הולך לשרוף אותה לא יהיה לי רוגע". עוד נטען כי אמר לה שישרוף אותה, יגלח אותה ויגזור לה את השיער.

לאחר מכן, נטען, שלח לה הודעה ובה כתב לה: "עוד 14 יום יש לך יומולדת, אני יהיה לראות מי לקח את המקום שלי מבטיח" (הטעויות במקור, מ"ל) בשלב מסוים הוא הגיע לבית בטבריה ואמר לה: "זה הסוד שלי ושלך שאף אחד לא ידע שלא תעזי לעזוב אותי. אם את אומרת את זה, או שאשרוף את האוטו או שאזיק לילדים".

כאשר המתלוננת הגיעה לבית חברו, ניגש הנאשם לרכבה של המתלוננת, ניפץ את הפנסים האחוריים והקדמיים וגרם לנזק בשני הגלגלים הקדמיים כך שנותרו ללא אוויר ועם נזק בצמיג. בהמשך לכך, שלח הנאשם אל המתלוננת הודעה SMS ובה רשם: "זה ההתחלה חכי… יש לי יותר גדול מאבי…יומהולדת שמח שיהיה לך". בין ההודעות ששלח הנאשם אל המתלוננת כתב לה בהקשר לחשדו שיוצרת קשר עם אדם ממוצא ערבי "הלך עלייך…כל בוקר פותח תעניים מדליק נר עלייך ועל הבן עד שתמותו בעזרת רבי מאיר בעל הנס" (הטעויות במקור, מ"ל).

לאחר מכן הוא גם התקשר אל שכנתה של המתלוננת, וביקש ממנה לעקוב אחר המתלוננת, להיכנס לביתה ולבדוק אם יש שם גברים אחרים, ברר אם שמעה רעשים מדירת המתלוננת, אם יש מישהו שעולה לדירה והפציר בה שתדווח לו על כך. הנאשם גם שלח הנאשם הודעה בפייסבוק, לאדם שאשתו הגיבה לפוסט שהעלה בקבוצת פייסבוק בה משמיעים ומגיבים לשירים מזרחיים: "כדאי לך שתרד מאשתי איפה שלא תהיה אני מגיע אליך וסוגר איתך חשבון, תרד ממנה. בן ישי זאת אשתי וואלק אתה בבעיה אחו שרמוטה אם לא תרד מאשתי אני אגיע אליך", כן רשם הנאשם בתגובות בקבוצה "תקשיב טוב יא מניאק אם לא תרד … (מהמתלוננת) אתה בבעיה", "ואלק תענה בפרטי עדיף לך" וכן … המתלוננת "אחרי שקברת אותי בכלא את הולכת עם ערבי בן שרמוטה?".

בטיעונים לעונש טענה התביעה כי מדובר במסכת אלימות ברף חומרה גבוה, הגם שרובה איומים ומעקב. באשר לאינטרס המוגן הוא ברור, בהגנה על שלוות הנפש של אותו בן אדם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבני משפחה שיש להם ילד משותף, שלמות הרכוש וכו'. באשר למתחם העונש ההולם התביעה היתה סבורה כי יש להשית עליו 22 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי מרתיע משמעותי אשר ירתיע אותו מביצוע עבירות, פיצוי והתחייבות כספית.

מנגד טען הסניגור כי ניתן להסתפק בימי מעצרו ולא להשית עליו עונש מאסר מאחר ומעשיו של הנאשם הביאו לפגיעה ברכושה של גרושתו, שאף היא טענה שהרכב היה למעשה סוג של גרוטאה שלא עברה טסט ולמעשה היא השתמשה בו כדי לנוע בתוך השכונה ממקום למקום. בנוסף פגע הנאשם כאמור בתחושת בטחונה של גרושתו ובשלטון החוק, אך זה המקום לציין כי לא נגרם כל נזק כתוצאה ממעשיו של מרשו. עוד הוסיף הסנגור כי הנאשם הביע חרטה עמוקה על כל מעשיו, ביקש את סליחתם של בני משפחתו, של גרושתו שהחליטה לסלוח לו.

השופט לב-טוב קבע בגזר הדין כי עבירות האיומים פוגעות בערכים של שמירה על כבוד האדם, שלמות גופו ותחושת הביטחון שלו וכן ביכולתו לנהל חיים מוגנים ושלווים. "קל וחומר", כתב השופט, "בשעה שעסקינן באיומים המושמעים על רקע ספק חיזור ספק נקמנות גרידא וקנאה המאופיינים באלימות מילולית אשר נועדה ליטול חופש הבחירה והאוטונומיה של האדם על גופו ורצונו החופשי".

השופט הוסיף: "הנאשם פעל תוך תכנון מוקדם בביצוען של כלל העבירות בגינן הורשע בכתב האישום שעה שאינן תוצאה של מעידה רגעית, בין ביחס לאיומיו אשר הושמעו בפני המתלוננת לאחר שהוא יזם שיחות אלו, בין ביחס להתקשרויות הבלתי פוסקות והסדרתיות שיזם למתלוננת כאמור לעיל וההודעות ששלח תוך שידע כי הוצאו כנגדו צווים שיפוטיים האוסרים עליו לעשות כן והן בביצוע עבירה מתוכננת להפליא של חבלה במזיד ברכב אשר באה להעביר למתלוננת מסר כי אינו חושש להוציא איומיו אל הפועל באם לא תתרצה בפניו".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ניר מישורי לב-טוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות