בבית המשפט בראשון לציון יחל פיילוט של היוועדות חזותית בתיקים אזרחיים

בשל מצב החירום המיוחד, תחל הרשות השופטת בפיילוט בבית משפט השלום בראשון לציון, לשימוש בהיוועדות חזותית בהליכים אזרחיים
דנה לווינסקי |
בית המשפט בראשון לציון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נוכח מצב החירום המיוחד של התפשטות נגיף הקורונה, פועלים בתי המשפט ובתי הדין לעבודה במתכונת חירום, במסגרתה נידונים הליכים דחופים בלבד. במסגרת זו החל שימוש בהיוועדות חזותית Video Conferencing) ) בחלק מההליכים הפליליים.

כחלק מהיערכות הרשות השופטת למתן שירות חיוני לציבור במהלך תקופת מצב החירום, יחל במהלך השבוע הבא פיילוט בחמישה אולמות שיפוט בבית משפט השלום בראשון לציון, במסגרתו יורחב השימוש בהיוועדות חזותית גם לדיונים בהליכים אזרחיים, זאת בכפוף להסכמת הצדדים.

הדיונים שישמעו בדרך זו נתחמו בשלב זה לסעדים אזרחיים דחופים, לרבות סעדים זמניים. כמו כן, ועל מנת לאפשר קידום של הליכים שהוגשו טרם הוכרז מצב החירום המיוחד, יתקיימו בהסכמת הצדדים דיונים שעניינם אישור הסכם בתיקי משפחה בהם הצדדים מיוצגים וכן קדמי משפט בהליכים אזרחיים.

במסגרת ההכנות ליישום הפיילוט, הודרכו עובדי המזכירות, התמיכה הטכנית ונציגי השירות במרכז המידע של הרשות השופטת. תיאום הדיון ייעשה מול באי כוח הצדדים, אשר יתבקשו לבדוק האם בעל הדין המיוצג על ידם מעונין להשתתף בדיון בעצמו, וככל שירצה בכך הוא יוכל להצטרף להיוועדות החזותית.

הפיילוט ילווה לכל אורכו על ידי צוות שמינו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ומנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, ובראשו עומד נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, וכן צוותים של חטיבת תפעול ומזכירויות ואגף מערכות מידע ומחשוב בהנהלת בתי המשפט.

__________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות