הסערה מגיעה: 15 מקרי הצפות באזור חדרה

גופי החירום נערכים לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי ללוות אותנו במהלך השבוע: בחדרה צוותי כיבוי חילצו נוסעי מיניבוס שנתקע בשלולית גדולה, ובדרום נסגרו נחלים במדבר יהודה בשל חשש משיטפונות
אייל חן |
הצפה בחדרה, היום. צילום: חדרה כיבוי אש
הצפה בחדרה, היום. צילום: חדרה כיבוי אש

היורה הגיע, ואיתו ההתמודדות החוזרת עם תשתיות בעייתיות שלא מצליחות לנקז את כל מי הגשמים. כתוצאה מכך כבר משעות הבוקר כ- 15 אירועי חילוץ משעות הבוקר בעקבות הגשמים העזים.

בשל הגשמים העזים שהחלו בלילה והיווצרות משקעי גשם רבים, צוותי הכיבוי בתחנת חדרה פעלו משעות הבוקר המוקדמות בכ 15 אירועי חילוץ שונים. ביניהם מיניבוס עם 4 נוסעים מבוגרים אשר נכנס לתוך שלולית עמוקה בכביש ומים החלו לחדור ולהציף את תא הנוסעים.

לוחמי היחידה לחילוצים מיוחדים באמצעות סירת גומי הגיעו אל המיניבוס וחילצו את הנוסעים בשלום. במכבי האש מזכירים לנהוג בזהירות ולא לחצות שלוליות ואפיקי מים בלי לדעת את עומקם ועלולים להפוך למלכודת.
באשדוד ירדו משקעים כבדים מאוד בשעות הבוקר וצוותים של עיריית אשדוד ומנהלות הרובע מסיירים בעיר וברובעים ומתמקדים בבדיקת הקולטנים , ואיסוף פריטים במידה וחוסמים את הגישה הקולטן .

בתוך כך, בשל החשש משיטפונות יהיו נסגרו נחל דרגה נחל אוג וכל מסלולי הגלישה בנחלי מדבר יהודה. מחר (יום ה') יסגרו גם המסלולים הרגליים בין האתרים עין פרת לעין מבוע ועין קלט לעין מבוע.

על רק התחזיות להצפות, שיטפונות ופגעי מזג אויר הצפוי לפקוד את אזור החוף בימים הקרובים, קיימו במכבי אש ובמשטרה, הערכת מצב לקראת מזג האוויר הסוער בימים הקרובים בדגש על סכנת הצפות לאורך מישור החוף בשל מערכת משקעים משמעותית, תוך מתן מענה מבצעי מהיר ושמירה על חיי אדם.

במכבי האש הדגישו את חשיבות הקשר עם הרשויות לצורך סגירת חניונים תת קרקעיים, מעברי כביש נחלים, שגבו בעבר חיי אדם בעת הצפות ושיטפונות. בהתאם לכך יתוגברו יחידות החילוץ במחוז וכן בוצעו השלמות לכשירות אמצעים ייעודים לטובת ביצוע משימות החילוץ והצלה, כמו כן, החל ממחר יתוגבר המשל"ט (מוקד 102) במחוז באופן משמעותי על מנת לתת מענה מהיר ויעל לתושבי האזור בחירום.

גשם הצפות אשדוד שטפונות
אשדוד הבוקר. צילום: דוברות עיריית אשדוד

במכבי האש עוקבים בדריכות אחרי השינוי במזג האוויר וערוכים בהתאם ובשיתוף מלא עם כלל גופי החירום והרשויות המקומיות במחוז.

במשטרה נערכים למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

הערכות המשטרה כוללת גם תאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר. בין השאר במשטרה ובמכבי האש ממליצים לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים. רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור או לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח וכן מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך ממליצים להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות, להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה. לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב ולהימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש וכן להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

במכבי אש מבקשים להימנע משהייה במפלסים ומעליות מתחת למפלס הקרקע ובשל צפי למשבי רוח חזקים הציבור מתבקש לחזק דודי שמש וחפצים אחרים כדי למנוע את נפילתם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות