רק עם אופנוע: הרכב החדש של כיבוי האש בבני ברק

עומסי התנועה במטרופולין גוש דן הובילו את כיבוי האש להקים יחידה ארצית של אופנועים במטרה לקצר את זמן התגובה במגוון רחב של פעילויות מבצעיות: "הכבאיות לא ייעלמו מהנוף"
אייל חן |
האופנועים החדשים. צילום: דוברות כיבוי אש

לאור עומסי התנועה הרבים במטרופולין גוש דן, הן בכבישים הראשיים, הבין עירוניים והן בגודש תנועה יום יומי בתוך הערים, בעיקר בעיר בני ברק, הוקמה יחידה ארצית של אופנועי כיבוי אש על מנת בראש ובראשונה לקצר את זמן התגובה במגוון רחב של פעילויות מבצעיות. היחידה החלה לפעול כבר בתל אביב וכעת שני צוותים ימוקמו בבני ברק.

בעיר בני ברק עוברים מדי יום מעל 6,000 אוטובוסים. כמות כה גדולה של אוטובוסים בעיר צפופה כמו בני ברק יוצרת עומסי תנועה כבדים. בין השאר, העבודות להקמת הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי מכבידות על התנועה ועל הכניסות והיציאות מבני ברק ולאור המגמה המתמשכת של הכבדה בעומסי התנועה, הוחלט שכ- 26 לוחמי אש בעלי רישיונות נהיגה מתאימים, נשלחו לקורס מקצועי, אשר נמשך כחודש ימים, המשלב אימוני רכיבה מתקדמים לצד תורות לחימה שנבנו במיוחד ללוחמים מיחידת האופנועים.

משלבי ההקמה הראשונים של היחידה, היא שולבה בראש ובראשונה במחוז דן והפיילוט הראשוני בהקמת היחידה התבצע בתחנות המחוז ולאחר מספר לא מבוטל של אירועים בהם הוכיחו הלוחמים את נחיצות היחידה הוחלט על הפעלתה המבצעית ברמה הארצית ומחוז דן הוא כאמור המחוז הראשון בו משולבים האופנוענים.

צוותי האופנועים, כעת, יצטרפו, לפעילות השוטפת של משמרת מבצעית בבני ברק, זאת על סמך ראייה של הצרכים המבצעיים אל מול מגבלת זמן התגובה. היחידה שכאמור החלה את פעילותה לפני חודשים ספורים בעיר תל אביב וכעת צוות נוסף , המונה שני אופנועים, יוזנק דרך קבע מתחנה אזורית בני ברק וייתן מענה מהיר, בבני ברק ובישובים הסמוכים, גבעת שמואל, קרית אונו ועוד.

צוות הכיבוי יורכב משני אופנוענים: מפקד צוות ולוחם. בכל אופנוע קיים ציוד הן לכיבוי שריפות והן לאירועי הצלה לרבות חילוץ מתאונות דרכים, ציוד יעודי לפריצת דלתות וכן ציוד נחוץ לחילוצים נוספים ודליפות גז.

בכיבוי אש מבהירים כי "באירועי שריפות המענה המשלים יהיה באמצעות הכבאיות והן לא ייעלמו מהנוף העירוני וימשיכו לתת מענה במגוון רחב של אירועים לרבות אירועי שריפות בהן יש צורך בכמות גדולה של מים וכן שימוש בסולמות ומנופים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות