כתב אישום בכפוף לשימוע לאדם ששלח הודעות שנחזו להיות מטעם משרד הבריאות

עורך דינו הסניגור הפלילי מחיפה עו"ד אביעד חייט מסר: מגיעה לו תעודה על אזרחות למופת
אייל חן |
חנות מציעה למכירה מסכה נגד הקורונה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לאדם בן 33 מראשון לציון, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין ביצוע עבירות של העברת מידע כוזב במחשב והטרדה באמצעות מתקן בזק. זאת בשל שליחת מסרונים פיקטיביים, שנחזו לכאלה שנשלחו ממשרד הבריאות, ובהם נכתב כי מכשירי הטלפון של המתלוננות אוכנו על ידי רשויות המדינה.

על פי מכתב השימוע, החשוד שלח ארבעה מסרונים פיקטיביים לשתי נשים, תוך שימוש באתר אינטרנט המאפשר שליחת מסרונים ממספרים פיקטיביים. החשוד שלח את המסרונים כך שאחת הנשים סברה שנשלחו על-ידי משרד הבריאות, וכי אוכנו בידי שירות הביטחון הכללי או משרד הבריאות. המסרונים שנשלחו לאישה הראשונה טענו כי מכשיר הטלפון שלה אוכן, כי עשוי להיות מוטל עליה קנס, וכי היא ובני ביתה אף עשויים להיעצר בשל הפרת חובת הבידוד הביתי. מהמסרון אשר נשלח לאישה השנייה, עולה כי עליה להתרחק מהאישה הראשונה, שכן היא הפרה את חובת הבידוד הביתי, ומשרד הבריאות צפוי לערוך ביקור בביתה.

עורך דינו, אביעד חייט, מוסר: "חורה שמשטרת ישראל פועלת כנגד אלה שעושים ככל יכולתם בכדי לשמור על שלום ובריאות הציבור. לא ייתכן מצב שבו אזרחים מודאגים, המנסים בכל כוחם להרחיק מהציבור את אלו המזלזלים באופן בוטה בבריאות הציבור, יידרשו לחקירה פלילית. חורה שאותם משאבים שהושקעו, לשווא, בעניינו של מרשי יכולים ואמורים היו להתנתב לאכיפה המתבקשת, והיא אכיפת בידוד של אלו שמסכנים את שלום הציבור. ברשותנו ראיות מבוססות שמוכיחות שמרשי לא עבר כל עבירה וההיפך מכך, מגיעה לו תעודה בגין אזרחות למופת".

עו"ד אביעד חייט

בד בבד עם מכתב השימוע, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי המחלקה עוסקת בימים אלה בטיפול בחדשות כזב בנוגע למאבק הלאומי בנגיף הקורונה. המחלקה ביצעה במהלך החודש האחרון כ-10 פניות לגבי חשבונות משתמש ברשתות חברתיות, שהתחזו לדפים רשמיים של משרד הבריאות ומסרו מידע כוזב בנוגע לנגיף. כמו כן, פעלה המחלקה לגבי אדם שקרא להימנע מלציית להנחיות משרד הבריאות ולהימנע מלדווח לרשויות על תסמיני המחלה.

במחלקה עומדים בקשר עם הרשתות החברתיות השונות, ובהן טוויטר, פייסבוק ויוטיוב, על מנת להבטיח שרק מידע אמין בנוגע להפצת נגיף הקורונה יגיע לידי המשתמשים, והכל על מנת למנוע בהלה מיותרת, וחמור מכך – למנוע מצב שבו משתמשים יפעלו באופן שגוי שיסכן את בריאותם כתוצאה מפרסומי כזב. ד"ר ויסמונסקי ציין לחיוב את ניסיונן של חברות האינטרנט להנגיש מידע מהימן בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, להגביר חשיפה לדוברים רשמיים מטעם משרד הבריאות ומטעם גורמי רפואה וממשלה נוספים בכל מדינה, ובכלל זה בישראל.

בפרקליטות מדגישים כי לאחרונה הועברו לטיפול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מספר תיקים נוספים שנפתחו בחשד לביצוע עבירות של הפצת חדשות כזב. תיקים אלה יטופלו בקצב מזורז ויוכרע בעניינם בקרוב.
_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות