יו"ר הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית: "יש להקים בנק לעניים ומעוטי יכולת"

במהלך דיון שעסק במשבר הכלכלי במגזר הערבי, בעקבותיו נרשמו פניות רבות להלוואות בשוק האפור, הציע ח"כ עבאס מנסור "לאמץ את מודל הבנק ההודי כאלטרנטיבה להלוואות מהשוק האפור בישראל"
רונן לוי |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת בראשות ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת, קיימה דיון מעקב לדיון שהתקיים לפני כחודש בנושא המאבק בפשיעה המאורגנת, בעבירות הכלכליות ובשוק האפור בחברה הערבית.

בדיון הקודם הגישה הוועדה את מסקנותיה המצביעות על הצורך במענה מצד משרד המשפטים על אודות יישום החלטת הממשלה 4618 שעוסקת במאבק בפשיעה החמורה ובפשיעה המאורגנת ובתוצריהן. בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ עבאס, השיבה תמר רוזמן, נציגת המשרד ואמרה כי רק בימים האחרונים המסקנות הגיעו לשולחנם.

יו"ר הוועדה הציע, כי בעקבות העלייה בפניות הרבות לשוק האפור בחברה הערבית "יש לאמץ את המודל שנהוג בהודו". לפי עבאס, יש להקים בנק לעניים ומעוטי יכולת.

"הבנק", כך לדבריו, "יספק הלוואות בריביות נמוכות שכל אזרח או משפחה קשת יום תראה בו כאלטרנטיבה להלוואה בשוק האפור שיכולה להביאם למצב בו מסכנים את חייהם". עוד דרש ליישם את חוק המאבק בארגוני הפשיעה גם בחברה הערבית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות