היציאה מהסגר: נבחנת האפשרות לצמצום התוכנית ל-5-7 שלבים

קבינט הקורונה אישר חזרה חלקית של הלימודים בכיתות א'-ב' וכן את הפעלת הצהרונים. בשבוע הבא מטפלים, ספרים וקוסמטיקאים יוכלו לשוב ולקבל לקוחות. דיון בנוגע לפתיחת המסחר ברחוב יתקיים ביום חמישי
אייל חן |
מהי ועדת זכאות ואפיון? - כיתת לימוד, אילוסטרציה.
תלמידים בביה"ס (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). אילוסטרציה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס את קבינט הקורונה שהכריע בנוגע לפתיחת מוסדות החינוך לגילאים א'-ב' ואישר את חזרתם לפעילות של מטפלים, קוסמטיקאים, ספרים ומאמנים אישיים החל משבוע הבא. דיון נוסף בנוגע לפתיחת חנויות הרחוב והצימרים יתקיים ביום חמישי.

צוות בהשתתפות שר הבריאות, שר האוצר, שר המדע והמל"ל יבחן את האפשרות לצמצום התכנית לחמישה עד שבעה שלבים ויציג המלצותיו לקבינט עוד השבוע.

קבינט הקורונה אישר את חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות א' ו-ב'. הלימודים יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי. כל כיתה בשכבות א'-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטית מסכות.

כן אושר להפעיל צהרונים, שיכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.

הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטית מסכות.

על פי המתווה, רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך. פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א'-ב' בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה"מ והשלטון המקומי.

באשר לפתיחת המסחר, נקבע כי בשלב הקרוב (החל מה-1 בנובמבר) יפתחו התחומים שנקבעו במתווה (רפואה משלימה, טיפולים לא רפואיים). טיפולים אחד על אחד, ספרים (מספרות), טיפולי יופי וקוסמטיקה, מורי נהיגה, מאמנים אישיים ותחומים נוספים בהתאם לרשימה שתגובש ע"י משרד הבריאות.

באשר לפתיחת חנויות הרחוב, וכן לגבי פתיחת הצימרים והשירותים הקהילתיים, אלה יובאו לדיון נוסף ביום חמישי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות