לשכת עוה"ד מקדמת: בחינת הסמכה לפני ההתמחות

ראש הלשכה, אבי חימי, פועל לקידום רפורמה דרמטית בהליך ההסמכה של עוה"ד כחלק מההתמודדות עם הצפת המקצוע ולהציע כי רק סטודנט שיעבור בהצלחה את הבחינה יחל בהתמחות
דנה לווינסקי |
עו"ד אבי חימי. צילום: פלאש 90

לשכת עורכי הדין מנסה לייעל את הליך ההסמכה של עוה"ד, כחלק מהתמודדות עם הצפת המקצוע. לשם כך, פועל העומד בראשה, עו"ד אבי חימי, להציע רפורמה דרמטית שעשויה לייעל את ההליך ההסמכה של עוה"ד החדשים.

את הרפורמה יציגו נציגי הלשכה בדיוני הוועדה המייעצת לבחינת ההסמכה למקצוע עריכת הדין. שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע על מינוי מחודש של הוועדה, שתתכנס לראשונה בתחילת השבוע הבא. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים.

עו"ד חימי פועל להכנסת שני שינויים עיקריים בהליך הסכמת עורכי הדין. הצעד הראשון הוא לקיים בחינת "סינון" של הלשכה בסיום השנה הראשונה ללימודי משפטים. על פי ההצעה, מי שלא יעבור את הבחינה לא יוכל להמשיך במסלול הלימודים ולא יתאפשר לו לגשת לבחינות ההסכמה של הלשכה.

הוועדה תתכנס בקרוב. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ארכיון

הצעד השני שמקדם חימי נוגע לשלב ההתמחות. לפי הרפורמה, סטודנט למשפטים יאלץ לגשת לבחינת ההסמכה בטרם יחל בהתמחות. רק מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יוכל להתמחות במשפטים. זאת, בניגוד למצב היום שבו בחינות הלשכה מתקיימות לאחר שנה וחצי של התמחות.

לעמדת הלשכה, שני השינויים הללו יובילו לסינון של סטודנטים שאינם עומדים ברמה הנדרשת למקצוע עריכת הדין. בכך, יחסכו מהסטודנטים גם זמן לימוד יקר וכן תקופת התמחות ארוכה.

_________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%97%d7%99%d7%9e%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות