נתפס בעל חוב לשוק האפור שהבריח לבן

בתמורה למחיקת חוב תופח והולך בשוק האפור, נאלץ החייב לשמש כבלדר סמים, אבל הוא נתפס בנתב"ג עם מזוודה ובה 3 קילו קוקאין ושני קילו מתאפתאמין
ציון חן |
צילום: פלאש 90

גבר בן 38, שלא עמד בהחזרי תשלומי ההלוואה שלקח בשוק האפור, נאלץ לקבל את האולטימטום שהוצב לו ולשמש כבלדר סמים. כל הסידורים נעשו בעבורו, כמו גם תשלום הכרטיס במזומן, אך עם חזרתו לארץ בודקי המכס איתרו את התחתית הכפולה במזוודה שלו, ובה סמים בשווי של מאות אלפי שקלים. גם הם יצטרפו לחוב שממשיך לתפוח לו גם כך.

לפני כשלושה שבועות חזר האיש מברלין, וככל הנראה הקרין את כל סימני המצוקה אותם מזהים בודקי המכס. בדיקת המזוודה שלו היתה "בינגו" ותאמה את התנהגותו הלחוצה. התחתית הכפולה הכילה 3 ק"ג קוקאין ושני קילו של מתאפתאמין, ששווים בישראל הוא מאות אלפי שקלים.

ארבע פעמים הוכנס האיש לחדר החקירות, על מנת שאולי הוא יתן את גרסת האמת, אך לשווא. גרסאותיו היו חסרות הגיון, עד שגילו החוקרים כי לאחרונה הוא נטל הלוואה בשוק האפור, ולא עמד בהחזרי התשלום. במקרים מעין אלו, מציב המלווה לחייב את האפשרות למחוק את החוב, בתמורה לסיוע בהברחת סמים לארץ.

האיש, שהאנגלית לא שגורה בפיו, לא ידע לומר כיצד כתב את שם חברת התעופה באנגלית על הפתק אותו הביא איתו לסוכנות הנסיעות ממנה רכש את הכרטיס במזומן. כמו כן, לא ידע להסביר כיצד איתר את חברת התעופה.

הוא סיפר כי את המלון הזמין בארץ, אך בסוכנות הנסיעות שללו טענה זאת. מה עוד שלא היה ברשותו כרטיס אשראי, והוא לא ידע להסביר כיצד שהה במלון מבלי למסור פרטי כרטיס אשראי כבטחון.

האיש לא ידע לספר היכן טייל בברלין ומה עשה, וכל תשובותיו היו "הייתי בקניון". ברשותו היתה מזוודה חדשה, אבל הוא גם לא ידע לומר היכן קנה אותה ואיפה החנות, וכי בברלין לא ראה אף אחד ולא נפגש עם אנשים.

האנשים שעשו בו שימוש לא הכינו אותו למצב בו יתפס עם גרסה למקרה של חקירה, משום שהיו בטוחים כי זה לא יקרה. על כן, במשטרה מעריכים כי היה מי שליווה אותו בטיסתו, וכי עם הגעתו לברלין הוא שהה בדירה ולא במלון כפי שהוא טען.

בחקירותיו הוא ניסה למצוא תשובות לחוקרים, אך הן היו ללא תימוכין ובשל הפחד המובן שלו מאנשי השוק האפור, הוא יכנס לכלא לשנים הבאות, יחד עם חוב פתוח.
____________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%a8%d7%9b%d7%94/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות