ערער על פיצוי בגובה 402 שקל – ישלם הוצאות בגובה 7,500 שקל

בית הדין הארצי לעבודה מחק על הסף ערעור שהגיש איש מכירות על פסיקה קודמת ולפיה יקבל פיצוי של 402 שקלים בלבד ממקום עבודתו הקודם ולא 800 אלף שקל כפי שדרש
דניאל בן חמו |
בית הדין הארצי לעבודה. ארכיון

שופט בית הדין הארצי לעבודה, אילן סופר, מחק ערעור אותו הגיש איש מכירות בחברה פרטית העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של חלקי חילוף לרכב לאחר שתבע את החברה בה עבד במאות אלפי שקלים ובסופו של דבר הוחלט כי הפיצוי שיינתן לו יעמוד על 402 שקלים בלבד. בנוסף חויב העובד בתשלום שכר טרחת עו"ד בסך של 7,500 שקלים. השופט קיבל את דברי בא כוח החברה עו"ד אלי נחום כי העובד לא הצביע על שום טעות משפטית בפסק הדין – וכי לא היה מקום להגיש את הערעור מלכתחילה.

בתביעה המקורית, נטען כל ידי התובע, שעבד כאיש מכירות במשך תשע שנים, עד שסיים עבודתו בנסיבות שבמסגרתן הצהיר כי פניו להקמת עסק פרטי. לאחר עזיבת מקום העבודה, העובד הגיש תובענה שסכומה הכולל הועמד על כ-800 אלף שקלים, ובה הרכיבים הבאים: הפרשי פיצויי פיטורים, תמורת הודעה מוקדמת, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין, תמורת עבודה בשעות נוספות, פיצוי בגין הפקדות בחסר לקרן הפנסיה, השבת סכומים שנוכו מהשכר ולא הועברו ליעדם, והפרשי דמי הבראה.

בית הדין לעבודה דחה בזמנו את רובה ככולה של התביעה וציין כי ריבוי הגרסאות של התובע הטיל ספק באמינות עדותו, שלא התיישבה עם יתר הראיות שהוצגו על ידי בא כוח החברה עו"ד אלי נחום.

בא כוח החברה, עו"ד אלי נחום

העובד לא ויתר והגיש ערעור על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה. בא כוח החברה, עו"ד נחום, טען כי אין כל חדש בטענות החברה ולכן יש למחוק על הסף את הערעור: "ראיתי את הערעור. בשונה ממנהגי הגשתי תגובה כבר בשלב הזה כי אני באמת סבור שמדובר בערעור סתמי, בבחינת ניסיון משולל יסוד לנהל משפט חוזר", אמר עו"ד נחום במהלך דיון שהתקיים בפני השופט סופר.

עו"ד נחום הוסיף: "מרבית הטענות של המערער מבוססות על ממצאים וקביעות עובדתיות מובהקות שנקבעו בפסק הדין של בית הדין קמא, שבפסק דינו נימק כל דבר ועניין עליו מערער המערער בערעור כאן, ויתרה מכך הוא מצא את המערער ואת שלל הגרסאות שהוא השמיע במסגרת ההוכחות ובתצהירו כבלתי מהימנות, פתלתלות וכיו״ב".

בסיום הדיון, לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, השופט סופר הציע לעובד לחזור בו מהערעור וזה קיבל את הצעתו ומחק את הערעור.

__________________________________________________________

עו”ד אלי נחום

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות