ניפץ בקבוק על צעיר שאיבד את עינו – ירצה עבודות שירות בלבד

בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם והקל בעונשו אף שהפרקליטות דרשה עונש מאסר בפועל לתקופה ממושכת. השופט: "יש משקל ממשי להודאת הנאשם וקבלת האחריות למעשיו"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בירושלים אלכסנדר רון, גזר 9 חודשי עבודות שירות, על צעיר שהורשע על פי הודאתו בחבלה חמורה לאחר שניפץ בקבוק בפניו של מתלונן שאיבד את עינו. הפרקליטות עתרה למתחם עונש של בין 3 ל-6 שנים מאחר וההליך השיקומי לא הושלם וכי מדובר באדם בעל עבר פלילי. למרות זאת, השופט קיבל את עמדת הסניגור, עו"ד מור עטיה, והחליט להקל בעונשו מאחר והנאשם קיבל אחריות למעשיו ומשום לא קדם לאירוע תכנון מוקדם ואף היתה התגרות מצד המתלונן.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם והמתלונן נסעו ברכב ביחד עם חברים נוספים. במהלך הנסיעה התפתחה ביניהם מריבה שכללה חילופי דברים, דחיפות וקללות, כאשר ככל הנראה שניהם היו בגילופין. סמוך לאשתאול, בעודם ברכב, נגע המתלונן בכתפו של הנאשם, והוא בתגובה הכה בעוצמה בפניו עם בקבוק בירה מזכוכית שהיה בידו באותה עת. הבקבוק התנפץ וראייתו של המתלונן נפגעה והוא נזקק לניתוח ולטיפול רפואי ממושך.

הנאשם הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון. בשלב הטיעונים לעונש, טענה הפרקליטות כי יש להשית עונש מאסר ממושך במתחם שנע בין 3 לבין 6 שנות מאסר, לצד ענישה נלווית. המדינה הדגישה את הנזק שנגרם למתלונן, הן פגיעה בראייה והן פגיעה נפשית. עוד צוין בפרקליטות כי הנאשם בעל עבר פלילי, ולחובתו עבירה אלימות קודמת.

בא כוחו של הנאשם, עו"ד מור עטיה, טען מנגד כי מדובר במי שקיבל את האחריות על מעשיו, דבר שקיבל ביטוי הן בהודאתו בפני בית המשפט ואף בדבריו האחרונים לבית המשפט. אשר לנסיבות ביצוע העבירה, ציין עו"ד עטיה, שלא קדם לה כל תכנון מוקדם, ועם זאת נטען להתגרות מצד המתלונן שהובילה למעשה. בד בבד שירות המבחן נתן ביטוי למצבו הנפשי המורכב של הנאשם, לפוסט טראומה ממנה הוא סובל בעקבות הפרשה, שהובילה אף למעורבות רפואית ולטיפול תרופתי.

עו"ד מור עטיה

השופט רון, קיבל את עמדתו של הסנגור, עו"ד עטיה והסתפק ב-9 חודשי עבודות שירות וכן פיצוי למתלונן בסך 30 אלף שקלים. "גרימת חבלה באמצעות נשק קר לכיוון עינו של אדם, חומרתה מדברת בעד עצמה", כתב השופט בגזר הדין. "אלמלא תקופת המעצר הממושכת, מתקשה אני לראות הכיצד יכולתי לשקול להימנע ממאסר ממשי בפועל, מאחורי סורג ובריח, וזאת גם בהינתן משקל הולם להודאת הנאשם ולקבלת אחריות".

השופט הוסיף: "אולם, מקום בו על הפרק נאשם ששהה קרוב לחודש וחצי במעצר ממש, וחשוב מכך שבעתיים – כשנה ורבע במעצר בית מלא, מפוקח אלקטרונית, קשה לראות שלא יינתן לכך משקל ממשי. לא בכדי, מגדיר היום המחוקק את מעצר הבית המפוקח אלקטרונית כסוג של מעצר, ובנסיבות אלה ראוי לייחס לכך את המשקל ההולם. במקביל יש משקל ממשי להודאת הנאשם וקבלת האחריות למעשיו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכסנדר רון


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות