בעקבות תקנות הקורונה – מסיבות טבע פוזרו ברחבי הארץ

למרות ההגבלות המונעות התקהלות הצעירים מסרבים לוותר על מסיבות הטבע והשוטרים בתגובה מגבירים אכיפה: באזור הדרום, סמוך לחדרה ובחוף פלמחים פוזרו מאות מבלים וחולקו דוחות למשתתפים ולמארגנים
דניאל בן חמו |
מסיבה. ארכיון

במהלך סוף השבוע האחרון, פיזרה המשטרה מסיבות טבע רבות שהתקיימו ברחבי הארץ בניגוד לחוק ולתקנות הקורונה. בעקבות ההפרות שהתגלו, המשטרה ביצעה פעילות אכיפה נגד המשתתפים, בדגש על מארגני המסיבות המסכנים את המשתתפים בהם.

למרות ההגבלות, הצעירים לא מוותרים על מסיבות הטבע, מאחר שבערים הגדולות כבר זמן רב המועדונים סגורים וכך גם הפאבים. במשטרה מנסים להילחם בתופעה שנהפכה לנפוצה בתקופה האחרונה, ושם מדגישים, כי פרט לעבירות נגד חוקי הקורונה, גם קיימת סכנה עקב פוטנציאל רב של שימוש בכימיקלים, צריכה מרובה של אלכוהול, עבירות רישוי וכמובן חשש להדבקה המונית והסכנה הטמונה בהן לשלום הציבור ובריאותו.

ביום שישי, שוטרים חשפו מסיבת טבע רבת משתתפים סמוך לנחל חדרה. השוטרים פיזרו את המשתתפים, עיכבו את מארגני המסיבה לחקירה ורשמו דו״חות במקום בגין הפרת התקנות. במקרה אחר שלשום לפנות בוקר, שוטרי משטרת ישראל חשפו מסיבת טבע בהשתתפות של מעל 100 אנשים. השוטרים פיזרו את המשתתפים ולמארגן המסיבה נרשם דו״ח. כמו כן מארגן המסיבה זומן לשימוע בתחנת המשטרה וציוד ההגברה הוחרם למניעת המשך המסיבה.

באזור הדרום, שוטרים איתרו בשטח חקלאי מסיבת טבע רבת משתתפים. המסיבה פוזרה ונרשמו כ-20 דוחות למשתתפים בגין אי עטית מסיכה. בנוסף שלושה חשודים בהפעלת המסיבה עוכבו לחקירה וציוד ההגברה הוחרם. אמש התקיימה מסיבת טבע בפארק קנדה בניגוד לחוק ולתקנות. כוחות משטרה פיזרו כ-150 משתתפים. שלושה חשודים עוכבו לחקירה ובהם מארגן המסיבה. בנוסף נתפסו ציוד ההגברה ובקבוקי שתייה.

מסיבת טבע אחרת, פוזרה אמש בחורשה הסמוכה לחוף פלמחים. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות רכבים ואנשים שנמצאים במקום. השוטרים עיכבו לחקירה את מארגן המסיבה ושני חשודים נוספים בגין החזקת סם מסוג מריחואנה. כמו כן המשתתפים פוזרו מהמקום.

"מסיבות אלו", אומרים במשטרה, "המתבצעות בניגוד לחוק וללא תיאום, תוך ניסיון לחמוק מרשויות החוק, מהוות כאמור מוקד סיכון למשתתפים בהן, הן לנוכח סכנות בטיחותיות ולשלומם של המשתתפים בהיעדר הקפדה על היבטי הרישוי והאבטחה, והן לנוכח סכנת הדבקה המונית בנגיף הקורונה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות