סיוע לקשישים בצל הקורונה: צעירים יסייעו לקשישים

נלחמים בבדידות הקשישים גם במהלך הסגר: מאות בני ובנות שירות לאומי יגיעו להפיג את בדידותם של האזרחים הותיקים
נעמה כהן |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

ביוזמת המשרד לשוויון חברתי וגמלאים, ובהפעלת עמותת מטב – מאות בני ובנות שירות לאומי יסייעו לקשישים ויפעלו להפגת בדידותם, גם במהלך הסגר. תוכנית "והדרת פני זקן", המיועדת להפגת בדידותם של אזרחים ותיקים, נפתחה בכל רחבי הארץ. כ-750 בנות ובני שירות לאומי יתחילו את מסלול ההתנדבות בתוכנית, של המשרד לשוויון חברתי וגמלאים המופעלת על ידי עמותת מטב.

בני ובנות השירות הלאומי מגיעים מכל רחבי הארץ ומכלל המגזרים בחברה הישראלית. הם יפקדו באופן קבוע את בתיהם של כ-3,500 אזרחים ותיקים ויסייעו להם בענייני היומיום. המפגשים ייערכו תחת שמירה על הנחיות משרד הבריאות – עטיית מסיכה, מפגשים באזורים פתוחים ותחת שמירה על מרחק.

אחת ממטרות התוכנית הינה יצירת קשר חברי עם הקשישים, בילוי בחברתם והפקת פעילויות משותפות בצוותא, המקנות ערך הן לקשישים והן לבני ובנות השירות הלאומי. יצוין כי הם מקבלים הכשרה וכן זוכים לליווי מקצועי מטעם עמותת מטב המסייעת להם בהתנדבות עם הקשישים ומעניקה להם תמיכה מקצועית לאורך כל תקופת השרות.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, חברת הכנסת מירב כהן מסרה: "עוד לפני עידן הקורונה כמעט מחצית מבני ה-75 ומעלה העידו על מצוקת בדידות וממחקרים שנעשו לאחרונה עולה כי 33% מהמבוגרים דיווחו כי מצבם התדרדר. אני עושה בעצמי לא מעט ביקורי בית שמתבצעים תחת הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ולפעמים אני פוגשת אנשים שנראים מצוין בבית יפה, אך בתוך תוכם הם מאוד עצובים. ישנן שתי קבוצות שאני מזהה שהן בסיכון גדול מאוד ואלו האלמנים והאלמנות ובנוסף אלו שמטפלים בבן משפחה שהוא במצב סיעודי. הבדידות בקרב הקבוצות הללו היא גדולה ביותר והם נמצאים בסיכון אדיר".

השרה כהן הוסיפה: "חשוב שהציבור הכללי יידע שהצלחנו להכניס סייגים לסגר שמטרתם למזער את תופעת הבדידות ולפיהם ניתן לבקר אדם שנמצא במצוקה או שזקוק לסיוע, ניתן לבקר במוסדות בהם מתגוררים מבוגרים וכמו כן מרכזי היום ימשיכו לפעול במתכונת מצומצמת על מנת לתת מענה לאלו שחיים בגפם. בימים אלו אנחנו משקיעים מאמצים רבים ע"מ להגיע לאנשים הבודדים ולהציע להם עזרה. אנחנו עושים זאת באמצעות טלפונים ייזומים, הודעות אסמס וגם מעבר פיזי בין בתים. כמו כן, ניתן לקבל שיחות להפגת בדידות במוקד שלנו שפעיל שישה ימים בשבוע ומספרו 8840*".

מנכ"ל עמותת מטב, ליאור שטרסברג אמר: "97% מהקשישים בוחרים להזדקן בביתם ובקהילתם. מחקרים שונים קושרים את הבדידות למצב נפשי, כלכלי ופיזי ירודים וכאן בדיוק הערך המוסף והתרומה המשמעותית של מתנדבים שלנו, אשר יוצרים קשר אישי קבוע ומתמשך עם הקשישים. הם מגיעים לבתים, פותחים את הדלת ואת הלב ומהווים משענת חברתית ועזרה. אין לכך תחליף ואנחנו מאד גאים בעבודתם ותרומתם לדור שהקים את המדינה וכעת מחובתנו להחזיר להם טובה״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות