פרשת הקבלנים: החשד ל"שוחד" הסתיים בהרשעה ב"הפרת אמונים"

יזם הנדל"ן יחיאל אבו הורשע במסגרת הסדר טיעון וצפוי לעבודות שירות. כתב האישום בעניינו הוגש במסגרת פרשה רחבה בה נטען כי בכירים בעיריית אשדוד קיבלו שוחד בתמורה לקידום פרויקטים ברחבי העיר
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוצג הסדר טיעון בעניינו של יזם בניה יחיאל אבו, אחד ממספר נאשמים בתיק פרשת שוחד בעיריית אשדוד לקידום פרויקטים של נדל"ן, שכונתה "פרשת הקבלנים". אבו הורשע, על פי הודאתו, על ידי השופט דניאל בן טולילה בעבירה של סיוע והפרת אמונים. הצדדים הגיעו להסכמה גם בעניין העונש, אולם בית המשפט יקבע את גזר הדין, לאחר שמיעת טיעונים לעונש וקבלת חוות דעת מאת הממונה על עבודות השירות.

כתב האישום בעניינו של אבו התייחס לפרויקט מע"ר דרום, מרכז עסקים ראשי, בעיר אשדוד.

פרויקט זה, כמעט מראשיתו, היה שנוי במחלוקת בשל זכויות הבנייה הרבות שקיבלו קבלנים בתמורה לשוחד לכאורה. בפרשה, שקיבלה את השם "פרשת הקבלנים", יוחסה לאבו בכתב האישום המקורי עבירה של מתן שוחד לממלא מקום ראש עיריית אשדוד לשעבר, עמרם כנפו, לצד קבלנים ואישי ציבור אחרים בעיר. אולם, במסגרת ההסדר, הודה אבו בעבירה קלה יותר של סיוע והפרת אמונים ואילו נגד החברה שבבעלותו בוטל כתב האישום.

לעניין העונש, הצדדים הגיעו להסכמה ולפיה כאמור האישום כנגד החברה של אבו יבוטל ועל אבו ייגזרו 6 חודשים מאסר בדרך של עבודות שירות. ככל שלא ימצא כשיר לביצוע עבודות שירות, יוטל עליו עונש חלופי של קנס בסך 100 אלף שקל או שנת מאסר תמורתו. כמו כן, ישנו חילוט מוסכם בסך 3.5 מיליון שקלים, כאשר מיליון מתוכם כבר הופקדו בהתאם להחלטת בית המשפט שהוצא לנאשם ולגבי יתרת החילוט, מוסכם כי שניים וחצי מיליון נותרים, ישולמו בחמישה תשלומים חודשיים שווים ורצופים.

לאחר שהוצג הסדר הטיעון, אבו חזר בו מכפירתו והודה בכתב האישום המתוקן. השופט בן טולילה הרשיע את אבו וקבע דיון שבו ישמעו הטיעונים לעונש ויתקבל חוות דעת מהממונה על עבודות השירות.


לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל בן טולילה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות