תכנן "כיפה אדומה" בפעם השנייה ונדון ל-7 וחצי שנות מאסר

בית המשפט הרשיע את תושב עכו, בן 33, על פי הודאתו, בכך שטמן מלכודת לאליהו חיים דהן, שם חיכו לו מתנקשים שירו בו למוות. הנאשם יפצו את אלמנת הנרצח ב-60 אלף שקלים
דנה לווינסקי |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, יחיאל ליפשיץ, גזר שבע וחצי שנות מאסר לריצוי בפועל לתושב עכו בן 33, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של סיוע להריגה, סיוע לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות וגניבת רכב. כתב האישום המקורי ייחס לנאשם, בין היתר, את עבירת הרצח – כמבצע בצוותא. השופט ליפשיץ הורה לנאשם לפצות את אלמנת הנרצח ב-60 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, מספר אנשים שזהותם אינה ידועה, סיכמו לפגוע באליהו חיים דהן, בן 42, באמצעות נשק חם. לשם כך, פנו לנאשם כדי שיסייע להם לקבוע מפגש עם המנוח וכן שיסייע להם לפעול לשם גניבת רכב בו ישתמשו לביצוע העבירה. הנאשם ידע כי בכוונת האחרים להגיע למקום כשהם מצוידים בנשק חם ולגרום למנוח לחבלה חמורה והוא הסכים לעשות כן.

הנאשם דאג לרכב גנוב ולאחר מכן שוחח עם המנוח וסיכם עמו שיגיע בלילה לאזור התעשייה הדרומי של עכו, על מנת שהאחרים או חלק מהם יפגשו את המנוח, יובילוהו למקום אחר ושם יפגעו בו. הנאשם ידע כי המנוח יגיע למקום המפגש יחד עם חברו אשר ינהג ברכב.

כאשר הגיע המנוח וחברו, כך תואר בכתב האישום, שני מתנקשים התחבאו מאחורי משאית כשברשותם הנשקים, המנוח יצא וניגש לעבר הרכב הגנוב בעוד חברו נשאר לשבת בכיסא הנהג. בשלב זה, יצאו שניים מהאחרים ממקום מחבואם, אחד מהם ירה בנהג ומיד לאחר מכן הם המשיכו להתקדם וירו במנוח 7 קליעים ונמלטו מהזירה באמצעות הרכב הגנוב. כתוצאה מהירי דהן נהרג וחברו נפצע קשה.

התביעה שהגיעה להסדר הטיעון ציינה בטיעונים לעונש כי מדובר על תכנון מוקדם מצד הנאשם, שסייע להביא את המנוח למקום מבודד בשעת לילה בידיעה שהאחרים מתכוונים לפגוע בו באמצעות נשק חם והיה מודע כי במעשיו קיים פוטנציאל לפגיעה באחרים. חרף זאת, הדבר לא עצר בעדו מלעשות כן. התביעה הפנתה למדיניות הענישה הנוהגת, לשיטתה, במקרים דומים ועתרה לקביעת מתחם ענישה הנע בין 8 לבין 12 שנות מאסר בפועל, לצד רכיבי ענישה נוספים.

השופט ליפשיץ גזר על הנאשם שבע וחצי שנות מאסר. בגזר הדין ציין כי זו לא הפעם ראשונה בה היה הנאשם שותף לפגיעה באחר, ולא רק זאת, אלא שבאותו מקרה טמן הנאשם כמו כבמקרה הנוכחי מלכודת לקורבן.

"לחובת הנאשם", כתב השופט, "נתתי דעתי לעברו הפלילי הכולל שתי הרשעות קודמות, כאשר באחרונה משנת 2008 נדון ל 52 חודשי מאסר בפועל לאחר שבית המשפט העליון החמיר בעונשו. מאידך, נתתי דעתי לכך שמדובר בנאשם צעיר בן 33, נשוי ואב לילדה קטנה. הנאשם הודה והביע חרטה על מעשיו והודאתו הביאה לחיסכון ניכר בזמן שיפוטי".

עוד נכתב בגזר הדין: "נתתי משקל מסוים לעדויות החיוביות אודות הנאשם ומשפחתו כפי שעלה מאסופת המסמכים שהוגשה וכן למשך הזמן המשמעותי בו הנאשם נמצא במעצר מאחורי סורג ובריח, תקופה של למעלה משנתיים".
______________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט יחיאל ליפשיץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות