כתב אישום נוסף בפרשת 'תן גז' – מכר חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים

יורם אליאב נאשם בבית המשפט המחוזי בירושלים כי פעל במסגרת רשת עבריינית למכירת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של למעלה מ-62 מיליון שקל באופן שיטתי ולאורך זמן
אייל חן |
בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ויקיפדיה

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נוסף בפרשת 'תן גז', נגד יורם אליאב, בגין עבירות שונות של זיוף, מרמה והלבנת הון. מדובר בכתב אישום שני שהוגש בפרשה זו. כתב האישום מייחס לאליאב במסגרת הרשת העבריינית מכירת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 62 מיליון שקלים לכל הפחות.

על פי כתב האישום, משנת 2016 פעל אליאב ברשת עבריינית, יחד עם אמיר האפרתי (בעניינו הוגש כתב אישום לפני כשבועיים), שמטרתה להפיק רווח כספי לנאשם ולאחרים, וכן לחברות ועוסקים מורשים, באמצעות הוצאה והפצה של אלפי חשבוניות כוזבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, וזאת במטרה להביא לכך שחברות שונות יתחמקו מתשלום מס שהן חייבות בו.

החשבוניות הכוזבות, נטען, שמשו את החברות ליצור מצג שווא בפני רשויות המס לפיו ביצעו עסקאות אמת עם החברות שניפקו כביכול את החשבוניות הכוזבות, בגינן התקבל שירות או תמורה, וכי שולמה בגינו תמורה.

במסגרת פעילותו ברשת העבריינית, קיבל אליאב ישירות מהחברות "הזמנות" מוגדרות ומפורטות להנפקת חשבוניות כוזבות בהיקפים משתנים – הזמנות אלו כללו בקשה לסכום החשבונית. במקרים בהם החברות פעלו בענף הסולר ביקשו אלה כי החשבונית הכוזבת תציין גם כמות ליטרים של דלק או סולר מסוימת. "הכול", נכתב באישום, "על מנת לסייע לאלה להתחמק מתשלום מס".

עוד מפורט בכתב האישום, כי במקרים מסוימים, על מנת לחזק עוד יותר את מצג השווא של החברות מול רשויות המס ולסייע להן להתחמק מתשלום מס, פעלה הרשת העבריינית בה פעלו אליאב, אפרתי ונוספים במתן "שירותים פיננסיים" שונים, שהוזמנו על ידי החברות בהתאם לצרכיהן ולפי דרישתן.

שירותים אלו כללו בין היתר, ניכיון המחאות למזומן לאחר "גניבת חברות" ורישומן על שמות אנשי קש מטעם אליאב, בעיקר מתחום האנרגיה, באמצעות מסמכים מזויפים שהוגשו לרשם החברות, וכן הקמת חברות קש, והכול במטרה להסוות את הצדדים האמיתיים לעסקאות, פתיחה ושימוש בחשבונות בנק שונים וביצוע העברות כספיות שנועדו ליצר מראית עין של פעילות עסקית כשרה.

כחלק מ"השירותים הפיננסיים" שהעניק על בסיס מכירת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 62 מיליון שקלים לכל הפחות, העביר אליאב כספי עסקה וכספי עמלה בגובה של כ-6 מיליון שקלים בכרטסות פיקטיביות אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג') ובחשבונות בנק פיקטיביים של ה"חברות הגנובות". בנוסף, נטען, העביר כן כספי עסקה וכספי עמלה בגובה של כ- 14 מיליון שקלים בכרטסות ובחשבון הבנק של חברות הקש בבעלותו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות