חשד: ייבא מכונית פורשה, לנד-רובר ומרצדס אך הונה את רשויות המס

סוחר רכבי יוקרה נעצר על ידי רשות המסים בחשד שזייף "באופן שיטתי" מסמכי יבוא שהוגשו למכס. הוא שוחרר בערבות של 330 אלף שקל
ציון חן |
מכונית יוקרה
מכונית יוקרה (ארכיון). צילום: פלאש 90

הפקדת מזומן בסך 30 אלף שקלים, חתימה על ערבות עצמית של 200 אלף שקלים ושני ערבים שחתמו על ערבות של 50 אלף שקלים כל אחד. אלה הם התנאים הכספיים שמחלקת החקירות באגף המכס של רשות המיסים, העמידו בפני סוחר רכבי יוקרה אשר כנגדו הם טוענים כי "גרף כספים רבים לכיסו באמצעות זיוף שיטתי".

לדברי חוקרי רשות המיסים, החל משנת 2019 ייבא הסוחר לארץ עשרות רכבים כגון פורשה, BMW, לנד-רובר ומרצדס ממדינות כמו גרמניה, בולגריה ושוודיה. יחד עם זאת, בעקבות חקירה שנפתחה בעניינו של הסוחר, הוא נעצר כעת בחשד לביצוע עבירות זיוף, ועבירות על פקודת המכס וחוק מע"מ.

"בכדי להשתמט מתשלום מס אמת", כך טוענים ברשות המסים, "הסוחר זייף מסמכים אותם הגיש למכס במעמד שחרור הרכבים מפיקוח המכס, ובכך נהנה שלא כדין בהקלות או העדפות מכס", מסביר גורם בחקירה, "צוות החקירה הצליח עד כה להתחקות אחר התחמקות ממס בהיקף של כחצי מיליון שקלים".

הסוחר הוא בעלים של חברה הקיימת כבר משנת 2010 העוסקת ביבוא אותם רכבי יוקרה מחו"ל ומכירתם בישראל ללקוחות שונים. עפ"י החוק, ביבוא רכבים ישנו מכס של 7% ועליו יש להוסיף מס קניה של 100%, ועל כל זאת מוטל מע"מ של 17%.

לדברי צוות החקירה של רשות המיסים מדובר בחקירה מסועפת, וישנן פעולות חקירה כאלה שמקיימות יסוד סביר לחשש שללא תנאים מגבילים, הסוחר עשוי לשבש הליכי חקירה, להתחמק מחקירה, או יגרום להעלמת רכוש.

שופטת המעצרים בראשון לציון, זהר דיבון-סגל קיבלה את הבקשה לערבויות הכספיות בתנאי השחרור המגבילים של סוחר הרכב, והוסיפה כי עליו להתייצב לחקירה בכל פעם שיידרש לכך, להתחייב כי עליו להודיע לצוות החקירה על כל שינוי כתובת או מספר טלפון, וכן הוציאה כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת זהר דיבון-סגל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות