"עבורי אין מקרה אבוד.  נפלה בחלקי זכות גדולה לעזור לאנשים העומדים לא אחת חסרי אונים מול גופים אדירי כוח.  ועל כך אני מודה כל יום מחדש״

ההתמודדות בנושאים הקשורים בנזקי גוף, הוא תמיד מול גופים בעלי עוצמה, אם גופים כלכליים כמו חברות ביטוח, או גופים בירוקרטיים כמו ביטוח לאומי  הלקוח, האזרח מן השורה עומד ברוב המקרים כחסר ישע. וזאת תמיד דווקא כשהוא נמצא במשבר עקב פגיעה זו או אחרת. כמעט כל המקרים שלנו הם מאבקים, כמו יציאה לקרב. ההתעללויות של הגופים מולם אנו עומדים הם מעבר לכל דמיון.
נוני כהן |
עו"ד אלי דסה

כבר בכניסה למשרדו של עורך דין אלי דסה, הממוקם בלב ליבה של הבורסה ברמת גן,  שורה איזו נינוחות על הנכנסים בדלת, הקירות הלבנים נטולי היומרה, הכורסאות המזמינות בכניסה והניקיון כל אלו מאפשרים למגיעים אליו לפגישת ייעוץ רגע לאסוף את עצמם, ולהתכונן למלחמה שינהל עבורם עד קבלת הפיצוי המקסימלי, קל לטעות במראה הצעיר של עו"ד אלי דסה במבט ראשון, טעות שהוא מרבה לנצל באולמות המשפט, כשמאחוריו רקורד של אלפי הצלחות בתחום נזקי הגוף והרשלנות הרפואית "אנחנו משרד בוטיק ואין לנו שום כוונה להפוך למפעל" פותח עורך הדין אלי דסה את הראיון עימו

אני שואל את עו"ד אלי דסה: בשיחה מוקדמת אמרת שאתם "משרד בוטיק" למה הכוונה?

"אפשר לומר, שבשורה התחתונה אנחנו לא מטפלים בתיקים אלא באנשים. לא זו אף זו, אני מטפל בכל לקוח ומלווה אותו אישית לאורך כל התהליך. אין את זה במשרדים גדולים".

מה זה אומר הלכה למעשה?

"הכל עובר דרכי. אני מופיע אישית בבתי המשפט, בוועדות הציבוריות, בוועדות של ביטוח לאומי, בהתדיינויות מול סוללות עורכי הדין; אלה,   מטבע הדברים, מייצגות חברות ביטוח, משרדים ממשלתיים, מולם  האזרח עומד חסר אונים לעתים יותר מדי קרובות. אני מדריך את הלקוח, מייעץ לו, מהווה משענת חשובה ביותר עבורו, אשר  על פי רוב זה מגיע אליי כשהוא נמצא במשב משברי. הכל מנותב על מנת להשיג תוצאה מרבית עבור הלקוח שלי. התוצאות בהתאם. פעם אחר פעם  אני מתמלא סיפוק אדיר".

 

 

פעילות מתסכלת מול הרשויות שנותנת תחושה של שליחות

כדוגמה של פעילות מתסכלת מול רשויות המדינה מביא עו"ד דסה את הטיפול בעשרות עובדי הכור הגרעיני בדימונה, אשר למרבה הצער חלו בסרטן, או בייצוג משפחות העובדים שנפטרו. מצד אחד העובדים התביישו לנהל את התביעה ומולם המדינה לא התביישה להתכחש לאחריותה.

"כמות החומר שצריך לדעת בתיקים אלו עצומה. מלבד הסיפור האישי הכואב, צריך להוכיח קשר בין המחלה לתנאי עבודה, צריך לדעת היכן העובד עבד, באילו שנים, לאילו חומרים נחשף והאם בוצעו בדיקות תקופתיות בכדי לבדוק את כמות הקרינה אליה נחשף. חשוב לזכור כי מדובר, לא אחת, בעובדים שעבדו בכור בשנות השישים והשבעים ולעתים, המידע שאנו מקבלים אינו מלא". מטבע הדברים היו בעיות של סודיות ולא אחת ניצלו את החשאיות כדי לא למסור לנו את מלוא הפרטים.

עו"ד דסה שולף מקרים מרתקים של התמודדויות האזרח מול גופים כלכליים רבי עוצמה. למשל תהליך שהגיע לסיומו רק הבוקר. מ"אין כלום ולא היה כלום – ובסוף, שִלמו כרבע מיליון ₪".

"הנה, רק הבוקר חתמתי על הסכם פשרה עבור לקוח מול 'איקאה' וצד שלישי, חברת הניקיון במתחם", מספר עו"ד דסה. הוא מציג מכתב מאת חברת הביטוח הראל בתשובה לתביעה של הלקוח שלו.

"מחומר הראיות אשר בידנו עולה, כי אין להטיל על מבוטחינו כל אחריות לאירוע הנטען והמוכחש כשלעצמו", מציינים בפתיח התשובה. "לא נמצא כל מפגע ו/או מחדל בהתנהלות מבוטחינו, אשר יש בהם כדי לחייבם ברשלנות." כך, חד משמעית.

"לאחר דיונים ומאבקים הגענו ל'הסכם פשרה'. מהכחשה טוטלית של האחריות של 'איקאה' וחברת הניקיון עד  להסכמת שתי הנתבעות לשלם 230,000 ₪", מציין עו"ד דסה.   "זאת", כתוב בהסכם, "מבלי להודות  בחבות ולפנים משורת הדין…".

"ארבע שנים שימשתי משענת ללקוח, אשר עמד מול ענקיות כלכליות  'איקאה' וחברת הביטוח 'הראל'. לראות את המבט של הלקוח שלי, שווה הכל. כך, עברנו דרך חתחתים מ'אין כלום', עד לתשלום כרבע מיליון ₪.

"אגב", מספר עו"ד דסה, "אם עוסקים בחברות הביטוח, ההתמודדות מולם מצריכה מיומנות גבוהה ביותר.  הנה מקרה נוסף בטיפולנו. ברשות הלקוח שלנו פוליסות אבדן כושר עבודה. למרבה הצער הפך לסיעודי. זה תיק של  מיצוי זכויות במסגרת הפוליסות. לאחר מאבקים הסכימה חברת הביטוח להכיר במצבו. אלא שרוצה לשלם מהיום. אז צריך לנהל מאבק נוסף על המועד.  למה עכשיו ולא ממקרה הביטוח? מדובר בסכומי כסף גדולים עבור המבוטח. הטיפול שלנו עוזר לאנשים בשעתם הקשה.

נזקי גוף –  תחום רחב ומורכב

עו"ד אלי דסה בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B), עבר השתלמויות עומק בנזיקין, את דרכו כעו"ד החל בשנת 2008. המשרד מטפל בתביעות  רשלנות רפואית (גם בטיפולי שיניים), מימוש זכויות על פי פוליסות תאונות אישיות, בתביעות  מול חברות ביטוח. הוא עוסק בייצוג נפגעים בגין נזקי גוף כמו תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות שונות. מתנהל מול רשויות מקומיות, ובייצוג נפגעים בוועדות רפואיות במוסד לביטוח לאומי. בתחומים אלה אני עובד עם רפאים מומחים בתחום אשר מייעצים ומופיעים מטעמנו כעדים  מומחים.

 

עו"ד דסה אלי

אני שואל על תביעות בגין רשלנות רפואית, תחום בעייתי

"הנה תביעה בנושא רשלנות רפואית יוצאת דופן. תביעה אשר מתבררת בימים אלה. הלקוח פנה לחברה המתמחה בהסרת שיער, לא זו בלבד שהתוצאות לא היו משביעות רצון, הן היו הפוכות. הלקוח יצא בגמר הטיפול יותר שעיר מאשר בראשיתו. לטענתנו לא התאימו את הטיפול לסוג העור שלו ".

אתה יכול לתת לי דוגמה של "מקרה אבוד" שבו בצלחתם בכל זאת?

"ד' רכב על אופנוע ללא ביטוח ונפגע בתאונה. אין לי ספק כי הדעה הרווחת בקרב הציבור הרחב שאין מכאן קייס לתביעה.
בתביעת נזיקין שהגשנו לבית המשפט, הוכחנו שנהג הרכב השני אשם בתאונה. התוצאה –  חברת הביטוח, שביטחה את הרכב הפוגע פיצתה את ד' על נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונה בסך 187,000 ש"ח!!!!"

"בשורה תחתונה", מסכם עו"ד דסה,   "ההתמודדות בנושאים הקשורים בנזקי גוף, הוא תמיד מול גופים בעלי עוצמה, אם גופים כלכליים כמו חברות ביטוח, או גופים בירוקרטיים כמו ביטוח לאומי  הלקוח, האזרח מן השורה עומד ברוב המקרים כחסר ישע. וזאת תמיד דווקא כשהוא נמצא במשבר עקב פגיעה זו או אחרת. כמעט כל המקרים שלנו הם מאבקים, כמו יציאה לקרב. ההתעללויות של הגופים מולם אנו עומדים הם מעבר לכל דמיון. למשל,  ייצגנו משפחה של אדם אשר נפל ממנוף ונהרג. במהלך המשפט טען המעביד כי מדובר בתאונת דרכים והמנוף היה חלק מרכב מנועי. למה? כי הפיצויים במצב של תאונת דרכים הם פחותים. לאחר שהוכחנו שמדובר ברשלנות וזו תאונת עבודה –  זכתה בפיצויים גבוהים. כספים אשר יקלו עליהם את ההתמודדות הכלכלית".

"מקרים כדוגמת אלה שתיארתי  כאן על קצה המזלג,  גורמים לי לפעול יום אחרי יום חמוש באנרגיות מיוחדות. עבורי אין מקרה אבוד.  נפלה בחלקי זכות גדולה לעזור לאנשים העומדים לא אחת חסרי אונים מול גופים אדירי כוח.  ועל כך אני מודה כל יום מחדש״, מסיים עו"ד דסה. עבורו המקצוע הוא שליחות.

עו"ד אלי דסה

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות