חשד לעבירות חוק מכר בפרויקט MY OFFICE באשדוד

בעקבות מידע שהתקבל בחודש אוגוסט האחרון החלה חקירה במשרד הבינוי והשיכון ממנה עלה החשד כי חברת ק.פסגות ישראל גבתה כספים מרוכשי משרדים בלי לספק בטוחות
מעיין לביא |
אתר בנייה. ארכיון.

בעקבות מידע אשר התקבל בתחילת חודש אוגוסט 2020 בדבר חשד להפרות חוק מכר בפרויקט MY OFFICE באשדוד, של חברת ק.פסגות ישראל, משרד הבינוי והשיכון החל בחקירה בנושא. במידה וייקבע כי החברה הפרה את החוק היא צפויה לסנקציה כספית של עד 10 מיליון שקלים.

במסגרת החקירה אשר בוצעה ביחידת חוק המכר עלה החשד כי החברה פעלה בניגוד לחוק לפני כחודש נפתח מולה הליך מנהלי. על פי החשד החברה גבתה כספים רבים מרוכשי המשרדים ללא שסיפקה להם בטוחות חוק מכר.

ככל שיקבע בתום ההליך כי החברה הפרה את החוק, חשופה החברה לעיצום כספי בסך של עד 10 מיליון שקלים. לצד זאת בפני החברה מונחת האפשרות לתקן את הליקויים ולהימנע מעיצום כספי משמעותי כל-כך.

ההליך המנהלי שנפתח מהווה תקדים שכן לראשונה עושה יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון שימוש בסמכותה בפרויקט אשר איננו פרויקט משרדים חדש, אך כולל מאפיינים רבים אשר בניתוח המשפטי, הביאו למסקנה כי חוק המכר חל לגבי עסקאות המכר אשר נעשו בו. יצוין כי חוק המכר כולל גם אפשרות לנקיטה בהליך פלילי בגין הפרת הוראות החוק, ובדיקה נעשית בימים אלה האם יש מקום לפעול מול בעלי החברה גם בהיבט זה.

יצוין כי בימים האחרונים למד המשרד כי החברה נכנסה להליך של הקפאת הליכים. המשרד ימשיך בפעילות מול הנאמן אשר ימונה וישתמש בכל הכלים שברשותו על מנת להבטיח כי האינטרס של הרוכשים עומד בראש סדר העדיפויות.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס מסר: "משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול למען הגנה על כספי הרוכשים ולאכוף את חוק המכר בכל הכלים העומדים לרשותו"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות