כתב אישום נגד תושב ר"ג שהשבית את מערכות עיתון הארץ ואיים על גידי וייץ

הפרקליטות מייחסת לאיל לוי, בן 41, עבירות של הסגת גבול, איומים והיזק לרכוש. הוא נעצר לאחר שגרם נזק לבניין העיתון ברחוב שוקן וצעק לתחקירן הבכיר: "מה אתה רוצה מביבי?"
דניאל בן חמו |
העיתונאי גידי וייץ, צילום פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד איל לוי, בן 41 מרמת גן, בגין עבירות של הסגת גבול פלילית, איומים והיזק לרכוש במזיד. לוי נעצר לאחר שגרם נזק בבניין עיתון הארץ ברחוב שוקן בת"א ואיים על התחקירן גידי וייץ.

על פי כתב האישום, לוי הגיע בשבוע שעבר לבניין משרדי עיתון הארץ ברחוב שוקן, נכנס למבנה ופגש בוייץ בכניסה לעיתון. וייץ שהבחין בו ירד אל קומת החניון ונכנס דרכה אל המבנה של העיתון. לוי הלך אחריו, ניגש אליו, נצמד אל פניו וצעק: "מה אתה רוצה מביבי? מה יש לך מביבי?". וייץ, על פי האישום, נרתע ממנו וניגש אל דלת הכניסה לעיתון וזה לא הרפה וצעק לעברו: "מה אתה רוצה מביבי?" ואז המשיך וצעק: "יש לך רכב? איפה הרכב שלך".

לאחר מכן לוי נכנס אל תוך החניון דרך שער הרכבים ומשם לתוך מערכת העיתון ובהיותו בפני אף חיבל במערכת החשמל שגרמה לנזק במערכות הבניין, בין השאר מערכת החשמל, המיזוג כובו, שרתי המחשב ואתרי האינטרנט הושבתו. בתוך כך גם החלה הצפת מים במשרדים כתוצאה מנזילה ממערכת המיזוג שהושבתה ופעילות השוטפת של העיתון הושבתה.

עם קבלת הדיווח פתחה המשטרה בביצוע סריקות נרחבות, שבסופם איתרו את החשוד ועצרו אותו לחקירה. בחקירתו אמר: "נכנסתי מתחת לאדמה של עיתון הארץ, הורדתי להם את השלטר" ובהמשך אמר כי פנה אל גידי וייץ מאחר ו"מישהו דיבר על פורנו של ראש הממשלה" ולכן חטף קריזה ורצה לדבר איתו אולם וייץ "ברח כמו עכבר".

מעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט ובתום מיצוי פעולות החקירה הוגש נגד החשוד כתב אישום עם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים. כתב האישום מייחס לו עבירות של הסגת גבול פלילית, איומים והיזק לרכוש במזיד. "התנהגותו של החשוד", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "נובעת ממחלוקות וביקורת שלו באשר לעמדתם הפוליטית של בעלי העיתון המדובר. נתון זה בהחלט מגביר מסוכנות כאשר הרקע למעשים הוא פוליטי, הדבר משליך על הישנות המעשים בעתיד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות