45 חודשי מאסר לתושב אשקלון שהצמיד מטען חבלה לדלת דירה

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון בעניינו של מכלוף חיים דהן שהורשע על פי הודאתו. השופט יואל עדן ציין כי הענישה שהוסכמה בין הצדדים היא מקלה "אך בשל קושי ראייתי לא ראיתי לנכון לסטות ממנו"
רונן לוי |
מטען חבלה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר 45 חודשי מאסר על מכלוף חיים דהן, בן 30 מאשקלון, שהצמיד מטען לדלת דירה באשדוד ורק בשל תקלה לא התפוצץ. התקלה הצילה את חייהם של צעירה ושני ילדיה הקטנים שפתחו את דלת הדירה. בית המשפט קבע כי יפוצו ב-15 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בו הורשע מחלוף על פי הודאתו, הוא הגיע לפני כשנה בסמוך לשעה 01:00 בלילה, כשהוא נושא עימו מטען חבלה מאולתר, לבניין מגורים באשדוד. מכלוף ניגש לדלת הכניסה של אחת הדירות, הצמיד מגנט ואליו את המטען, חזר לרכב, ונסע.

בשעות הבוקר, כך תואר בכתב האישום, פתחה הדיירת את דלת הכניסה כדי לצאת ביחד עם ילדיה לבית הספר. אחד הילדים הבחין במטען ולדירה הוזעקו כוחות משטרה וחבלן שנטרלו אותו. בדיעבד התברר שהמטען לא היה תקין ועל כן לא התפוצץ. בנוסף לכך, נטען באישום, מכלוף החזיק בחדר נעול בדירת מגוריו, אמצעי לחימה ובהם לבנת חבלה, נפץ חבלה, וקליעים.

מכלוף הורשע בעבר בעבירות של סיוע לסחיטה באיומים, הסגת גבול פלילית שיבוש מהלכי משפט תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר והפרת הוראה חוקית.

במסגרת הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים הוסכם כי מכלוף יורשע בעבירות של ניסיון לחבול בחומר נפץ ועבירות בנשק.
השופט עדן קיבל את ההסדר וקבע כי הוא ראוי לנוכח הנסיבות והפיצוי שהוא כולל עבור המתלוננת. פרט למאסר, נגזר ל מכלוף גם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים.

"מדובר בעבירות חמורות ביותר", כתב השופט עדן בגזר הדין, "בפרט העבירה של הצמדת מטען חבלה לדלת בית מגורים. בנסיבות אלו, לא יכול להיות חולק כי הענישה המוצעת על ידי הצדדים במסגרת ההסדר הינה ענישה מקלה. עבירות מסוג זה צריכות למענה עונשי מחמיר. יחד עם זאת, לאור הקושי הראייתי, אשר אני למד כי הוא מוסכם על הצדדים, לא ראיתי לנכון לסטות מההסדר".
______________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות