עו"ד ערן שפילינגר: "ברשלנות רפואית כדאי להיות 'ספץ' בתחום מסוים ולא מומחה להכל"

עו"ד ערן שפילינגר, התעניין מילדותו ברפואה, ולכן זה לא מפתיע שהפך לאחד המשפטנים הבולטים בארץ בתחום הרשלנות הרפואית: "אני ממוקד בתחום שלי ומעדיף לוותר על טיפול בנושאים שאני לא מנוסה בהם"
מעיין לביא |
עורך דין ערן שפילינגר

אחד הדברים היפים בעריכת דין הוא שהמקצוע מאפשר לאנשים להתקרב לתחומים שמעניינים אותם, אבל בגלל נסיבות כאלה ואחרות לא יכלו לעסוק בהם ישירות. ילד שנורא אוהב ספורט, אבל מה לעשות שהאיברים המהירים והגמישים היחידים שהגורל העניק לו הם המוח והלשון – יכול לייצג ספורטאים או מועדונים וכך להתחכך בעולם האתלטי הנכסף, עם מקום על הדשא על קו האמצע במשחקים הגדולים. אנשים שנושא מסוים בוער בהם, כמו למשל איכות הסביבה או קידום שוויון זכויות לקבוצה מוחלשת כזו או אחרת, יכולים להפוך את המשפט לאמצעי לפעול בתחום דרכו.

עו"ד ערן שפילינגר, שגדל במודיעין, התעניין מילדותו ברפואה ובגוף האדם. בקו זמן אחר הוא היה יכול להיות רופא, אבל לא כך רצה הגורל. אז עו"ד שפילינגר החליט להתמחות בצד המשפטי של תחום העניין האישי, והפך לאחד המשפטנים הבולטים בארץ בתחום הביטוח והנזיקין, בדגש על רשלנות רפואית.

עו”ד ערן שפילינגר

את התואר הראשון במשפטים עשה במכללה למנהל ואת השני באוניברסיטה העברית, וללשכת עורכי הדין הצטרף בשנת 2010. תחילה עבד כשכיר במשרד שמייצג בתי חולים ורופאים הנתבעים על רשלנות רפואית, וכעבור שנה הצטרף לאחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים ביותר במדינה, בלטר, גוט, אלוני ושות', שם ייצג הן חברות ביטוח, והן נפגעים בתביעות רשלנות רפואית. לאחר שצבר ניסיון אינטנסיבי, בשלה העת ובשנת 2017 עו"ד שפילינגר יצא לדרך עצמאית ופתח משרד בפתח תקווה.

כתובת מועדפת

בארבע השנים שחלפו מאז הוכחה ההחלטה כמוצדקת, והמשרד צבר לו שם כאחת הכתובות המועדפות לנפגעי תאונות ולנפגעי רשלנות רפואית שהדרגים הנמוכים יותר בתחום לא מצליחים לעזור להם. הדוגמאות רבות, אבל מתוכן בחרנו כמה:

לקוחה של עו"ד שפילינגר נפצעה בעת השירות הצבאי, פיתחה תסמונת כאב (CRPS) ונאבקה 8 שנים במשרד הבטחון כדי לקבל הכרה כנכת צה"ל. שני פרקליטים שונים לפני עו"ד שפילינגר טיפלו בתיק במשך שנים והתייאשו, כי משרד הבטחון מאוד מתנגד להכרה בכאבים כנכות בפני עצמה. התיק הגיע אל ערן והסתיים בביהמ"ש בהצלחה, משרד הבטחון נאלץ להכיר בה – באופן לא שגרתי – כנכת צה"ל, שולם לה מענק נכות בסך כ-125 אלף שקל והיא תהיה זכאית למימון תרופות וטיפולים, ולמלוא הזכויות הנוספות של נכה צה"ל, למשך כל חייה.

בתיק אחר, לקוח סבל מכאבים ובצקות ברגל במשך חמש שנים. לאורך כל התקופה, הרופאים בקופת החולים לא הבינו שהוא סובל מפקקת ורידים עמוקה ומסוכנת. התביעה הסתיימה בפיצוי של מעל 600 אלף שקל במסגרת פשרה.

בתיק העוסק בנפגע תאונת דרכים, סוכן ביטוח שהחליק עם האופנוע במהירות איטית, בלם את נפילתו עם היד ופרק את הכתף. עו"ד שפילינגר ייצג את הסוכן בתביעה מול חברת הביטוח, שהסתיימה בפיצויים בסך 240 אלף שקל. במקרה אחר, בו ייצג אישה בשנות ה-70 לחייה שנפלה במגרש חניה ושברה את הברך, שולמו לנפגעת פיצויים בסך 120 אלף שקל.

לגבי "אני מאמין" מקצועי אומר שפילינגר: "בעבר ייצגתי את הנתבעים הגדולים: חברות ביטוח, קופות חולים ובתי חולים. לגופים כאלו יש את הייצוג המשפטי הכי טוב ויקר שרק ניתן להשיג. לכן כאדם פרטי בוחר עו"ד שייצג אותו בתביעת רשלנות רפואית או בתביעת נזיקין, כדאי שהוא יהיה 'ספץ' בתחום המסוים הזה ולא "מומחה לכל התחומים". זו הסיבה שאני ממוקד בתחום שלי מאוד, ומעדיף לוותר על טיפול בנושאים שאני לא מנוסה בהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות