נאשם שצולם עם נשק נעצר ונשפט על כך….צילום יקר

הנאשם חשב שזה יהיה נחמד להצטלם עם נשק, אולם בעקבות מידע מודיעיני ואותם צילומים הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום בבית דין צבאי
רונן חיים |

הסנגור עו"ד מור ברכה הצביע על קשיים ראייתים לא מבוטלים והגיע לעסקת טיעון מקלה עם התביעה הצבאית לפיה עונש המאסר יהיה כמספר הימים בו הוא היה עצור – 10 ימים!

על פי כתב האישום שהוגש, הנאשם לקח נשק מאדם אחר והצטלם אתו מס' פעמים, ולאחר הצילום החזיר לו אותו, בעקבות מידע מודיעיני הוא כאמור נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין החזקת נשק ללא היתר.

עו"ד ברכה הגיע להסדר עם התביעה הצבאית ובאחרונה נערך הדיון במהלכו אמר התובע הצבאי: "השיקולים שנלקחו במסגרת ההסדר הם עברו הנקי של הנאשם, הודאתו באשמה אשר חסכה זמן שיפוטי. יש לציין את עניין חלוף הזמן מעת ביצוע העבירה. מנגד נלקחו בחשבון את חומרת העבירה של הנאשם. במכלול הדברים, נבקש לכבד את ההסדר. אציין כי גם מדובר בהחזקה רגעית בלבד".

הסנגור עו"ד מור ברכה טען בבית המשפט, כי מדובר בתיק שעבר לא מעט גלגולים ובתי המשפט לא חסכו ביקורת בין היתר בגין התשתית הראיתית. הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים טומן בחובו קושי ראייתי.

"שימת לב בית המשפט שהתביעה בהגינותה ציינה בכתב האישום כי הנשק כאמור לא שייך לנאשם, אלא לאדם אחר וכי החזקת הנשק הרגעית הייתה רק למטרת הצילום וללא פן פלילי או ביטחוני, וכן כי הנשק הוחזר לאדם האחר", אמר עו"ד מור ברכה.

הנאשם עצמו הביע חרטה בבית המשפט על שארע. "אני מצטער, לא ידעתי שמה שעשיתי היה אמור להוביל אותי לכאן. אני אחזור לדאוג לעבודה ולבית שלי. לשאלת בית המשפט אני נשוי ויש לי שלוש בנות ובן…", אמר הנאשם.

בסיכומו של דבר, שופט בית המשפט הצבאי קיבל את הסדר הטיעון לכך שעשרת ימי המעצר שישב בהם יהיו עונש המאסר בפועל וכן הנאשם ישלם קנס של שלושת אלפים שקלים. "נתתי דעתי לעברו הנקי של הנאשם, להודאתו באשמה אשר חסכה זמן שיפוטי, לכך שעניין לנו בנאשם משוחרר, שהתייצב לדיונים שהתקיימו בעניינו, החלטתי כי ההסדר סביר וניתן לכבדו. עוד לקחתי בחשבון לעובדה כי ההחזקה הייתה החזקה רגעית ואת חלוף זמן מעת ביצוע העבירה", כתב השופט בהחלטתו.

 

עו"ד מור ברכה

עו"ד מור ברכה מתמחה בתחום הפלילי והמנהלי ומייצג חשודים, עצורים, נאשמים, אסירים ומתלוננים במגוון רחב של הליכים פליליים וערכאות משפטיות לרבות בבתי הדין הצבאיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות