השירות הווטרינרי בראשון לציון החרים כלב בחשד להזנחה והתעללות

כלב שהוחזק בתנאים ירודים ונמצא מוזנח, נלקח בעקבות תלונות שהגיעו לשירות הווטרינרי מהשכנים והוא יטופל ויימסר לאימוץ. העירייה: "לא נאפשר לאיש לפגוע בבעלי חיים"
דניאל בן חמו |
כלב
הכלב אחרי טיפול רפואי, ממתין לאימוץ

אחרי מעצרו של הנאשם בהתעללות בכלבו בבת ים, בסוף השבוע האחרון החרים השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון, כלב שהוחזק בתנאים ירודים, כשהוא נמצא מוזנח ועם רגל שבורה. הכלב הוחזק על ידי תושב שהיו כנגדו תלונות בעבר על תנאי החזקה ירודים ושוטטות של כלב אחר.

הפנייה על הכלב התקבלה משכניו של התושב שטענו שהכלב מוזנח, מוחזק בתנאים לא הולמים, קשור בשרשרת, סביבו צואה וכן העידו כי בעל הכלב נוהג להכותו. לטענתם רגלו של הכלב נשברה לאחר שנפגע בתאונת דרכים, אולם בעליו סירב לתת לו טיפול רפואי. הווטרינר העירוני, ד"ר תומר ניסימיאן, מסר לבעליו הודעת החרמה בנוכחות צוות השיטור המשולב עקב חשדות לעברה על חוק צער בעלי חיים, הסדרת הפיקוח על כלבים ופקודת הכלבת.

הכלב הועבר לבית החולים הווטרינרי ועבר ניתוח מסובך לתיקון השבר. הוא מוחזק במתקן בטוח של עיריית ראשון לציון. בשירות הווטרינרי יפעלו בהתאם להוראות החוק וההנחיות במקרה של החרמת כלב ולאחר תום ההליך הוא יימסר לאימוץ.

בעיריית ראשון לציון ציינו כי "מדובר במקרה מזעזע ועצוב ולא יאפשרו לאיש לפגוע בבעלי חיים" וכי כעת הכלב נמצא במקום בטוח ממנו יועבר למשפחה חדשה.

ד"ר יהונתן אבן צור, מנהל השירות הווטרינרי, סיפר כי בכל שנה ישנם מקרים בודדים המשלבים צער בעלי חיים והחזקת בעלי חיים באופן המנוגד לחוק וגורם למטרד. "במרבית המקרים אנו מצליחים לשפר את תנאי ההחזקה של בעלי החיים תוך שימוש בסמכותנו וסיוע בגורמים נוספים", אמר. "במצבים קיצוניים ולאחר שמצאנו שהתושב לא משתף פעולה אנו מפעילים את כלל סמכותיותנו על פי החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, פקודת הכלבת, חוק העזר ותקנות צער בעלי חיים שלאחרונה שלושה רופאים וטרינרים עירוניים הוסמכו על פיו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות