12 שנות מאסר לסוהר שביצע עבירות מין קשות באסיר ביטחוני

נגזר עונש של 12 שנות מאסר בפועל ו150 אלף שקלים פיצויים על מאיר צגאי, בן 58, סוהר באגף בטחוני, אשר הורשע בביצוע עבירות מין בעצור שהוחזק באגף
אייל חן |

צגאי שהיה סוהר באגף עצורים בטחוניים בכלא "שקמה" באשקלון, הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של נסיון למעשה סדום, מעשים מגונים בנסיבות של אינוס, הטרדה מינית ועבירות נוספות כלפי מתלונן שהוחזק בדצמבר 2017 באגף, תוך שימוש לרעה בסמכויותיו כסוהר.

התביע. ביקשה בשלב הטיעונים לעונש להטיל על הנאשם עונש שינוע בין 9 ל-14 שנות מאסר, זאת בין היתר מאחר והנאשם לא נטל אחריות על כך שניצל באופן ציני וקר את מעמדו כסוהר באגף בטחוני, כשהוא פוגע במתלונן העצור ומבצע בו מעשים מיניים קשים ומשפילים. "חברה נבחנת ביכולתה למצות את הדין עם העבריינים אבל גם ביכולתה להגן עליהם בעת שהם במשמורתה", טענה התובעת והוסיפה "על הגנה זו מופקדת כל שרשרת הפיקוד של שב"ס, וכדי להחזיר לחברה ואזרחיה את האמון במערכת, כשחברה כוללת גם את האסירים ועצורים, יש מקום מעבר לשיקול הגמול ליצור הרתעה בדרך של ענישה משמעותית ומחמירה".

הרכב השופטים בראשותה של השופטת רויטל יפה-כ"ץ, קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש של 12 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן בסך של 150,000 שקלים.

בגזר הדין צוין, כי "הנאשם, הנושא בתפקיד ציבורי בעל חשיבות רבה- סוהר באחד ממתקני הכליאה הרגישים בארץ, ומי שמצווה בהנחלת ערכי מוסר וציות להוראות החוק, נהג בשפלות, מעל בתפקידו ובחובותיו הבסיסיים כאיש חוק… כדי להחזיר אמון הציבור במערכת יש להטיל ענישה מכבידה שתעביר את המסר לפיו המדינה, ומערכת המשפט כזרוע של המדינה, לא ינקטו ביחס סלחני כלפי מי שביצע עבירות כה מזעזעות תוך ניצול המעמד כסוהר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות