עו"ד טליה שחר מנהלת החטיבה המסחרית במשרד שחר כהן ושות'.

"סיימתי את לימודי  כמצטיינת דיקן במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. עשיתי התמחות, הנחשבת כיוקרתית במשרד המשפטים, ליתר דיוק, בלשכת האפוטרופוס הכללי בירושלים. למרות היותי מתמחה, הוטל עליי תוך זמן קצר יחסית לייצג את המדינה בתיקים של פשיטות רגל וכינוס נכסים, צוואות, ירושות וניהול עיזבונות. זו אחריות גדולה", מספרת עו"ד טליה שחר על צעדיה הראשונים בתחום.
עו"ד טליה שחר

אלו מטענים לקחת עימך מתקופה זו להמשך הדרך?

"נחשפתי למגוון רחב של נושאים משפטיים לא פשוטים. שם פיתחתי  שורה של מיומנויות כמו, ניהול משא ומתן, הכנה והגשה של תביעות, עריכת חוזים וליטיגציה בבית המשפט.  אבל לא פחות חשוב, נחשפתי גם למצוקות של אנשים אשר נמצאים במצבים מורכבים בחייהם האישיים."

אני מבין שהיית שכירה תקופה קצרה בלבד

"מיד לאחר שקיבלתי את הרישיון בשנת 2012, התחלתי את צעדי הראשונים בסקטור הפרטי. במקביל, המשכתי באקדמיה כעוזרת הוראה במרכז האקדמי. לאחר מכן כיהנתי כיועצת משפטית של תאגיד גדול בתחום הנדל"ן."

"כן, לאחר תקופה קצרה הקמתי את הפירמה הפרטית שלי, ולפני כחצי שנה התמזגתי יחד עם משרדו של עוה"ד דור כהן, וכעת המשרד נושא את השם 'שחר כהן ושות'. במסגרת זו אני מנהלת את החטיבה המסחרית", מספרת טליה.

החטיבה המסחרית, אותה מנהלת עו"ד שחר מתמחה במגוון תחומי המשפט האזרחי והמסחרי (חוזים, מקרקעין, דיני עבודה, חברות ותאגדים, גישור עסקי, נדל”ן ומסחר, וליווי משפטי מסחרי).

"ההתמחות בחברות ובתאגידים מגיעה בדרך כלל לאחר עבודה במשרדים גדולים, עתירי עורכי דין, ואילו לך הייתה דרך ייחודית, אחרת", אני מנסה לברר עם עורכת הדין שחר. "איך זה התחיל"?  איך קפצת למים בלי משרד גדול ומתוקשר שעומד מאחורייך"? אני שואל.

עו"ד טליה שחר

הפעם הראשונה שלי

"במסגרת תפקידי  כיועצת משפטית של חברה גדולה, לקחתי חלק במיזוג בין החברה לבין חברה ציבורית גדולה. עמדתי בפני אתגר יוצא דופן,  המצריך התמודדות עם בעיות לא מוכרות ואמונה ביכולת שלי להוביל את התהליך".

"ניהלתי משאים ומתנים מול אנשי מקצוע ועורכי דין אשר שמם הלך לפניהם. תוך כדי תנועה שכללתי מיומנויות ורכשתי מיומנויות חדשות. הרגשתי שבמסגרת תהליך המיזוג טיפסתי על מספר מדרגות מקצועיות. אני מרגישה מאד נוח במגרש הזה", מספרת טליה.

"התהליך היה רצוף עליות ומורדות. משברים שצצו והצורך בניהולם. זהו תהליך הדורש ממך ניצול מיטבי של מיומנויות תוך גיוס כוחות הנפש, שלעתים את מגלה אותם תוך כדי תנועה."

"ואז מגיע רגע הקסם. המיזוג הושלם.  הצלחתי להגיע לתוצאה מיטבית עבור החברה אותה אני מייצגת. תוצאות אופרטיביות שיש להן השלכות  כלכליות ועסקיות המשפיעות על הפעילויות העתידיות של החברה החדשה, הממוזגת".

"זה היה רגע מכונן. הוצפתי ברגשי סיפוק וגאווה, ואני לא רוצה לגלוש לסופרלטיבים. התחום הזה ריתק אותי בהתחלה, ועכשיו- אפילו יותר".

"זו הייתה ההתחלה. לאחר המיזוג המוצלח, לקחתי חלק  במיזוגים נוספים  בתחומים שונים. כל מיזוג כזה מהווה נדבך המוסיף לניסיוני העשיר בתחום זה. כל נושא בתחום המסחרי אזרחי הוא בעל מאפיינים ייחודיים משלו".

"כיום, לאחר הניסיון שצברתי אני יכולה לציין בסיפוק רב, כי הסוגיות המשפטיות בתחום החברות והמיזוגים, זה המגרש הביתי שלי.  התוצאות החיוביות שאני מצליחה להשיג עבור הלקוח שלי  – זה כוח מניע רב עוצמה בפעילותי". מספרת טליה.

שעות העבודה התובעניות מותירות לכאורה זמן מועט להתעסקויות נוספות. והנה אנו למדים, שטליה, העובדת סביב לשעון, היא גרושה המגדלת שלושה ילדים לבד,  שזה לכשעצמו משרה מלאה.

ומה עם זמן לעצמך?

"מי שעסוק יש לו המון זמן. אני 'תולעת ספרים' וגם… חובבת נהיגה".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות