אושרה הקמת ועדה לאיתור פרקליט מדינה

נציב שירות המדינה הודיע כי יאפשר את הקמת הוועדה, על אף שהתנגד למינויה של עו"ד סיגל יעקובי לחברה בה לאור "הנסיבות החריגות והמצב חסר התקדים"
קורה ניימן |
נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, והיועמ"ש ופרקליט המדינה בפועל, אביחי מנדלבליט. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, אישר היום (ראשון) את הקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה, זאת לאחר שהביע התנגדותו בשל מינויה של עו"ד סיגל יעקובי לחברת ועדה, בשל ניגוד עניינים צפוי.

הרשקוביץ כתב אתמול (שבת) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מחויב "להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות" ולכן יאפשר להקים את הוועדה. הדבר מגיע לאחר שהעלה את הקושי במינויה של יעקובי בשל היותה ממלאת מקום, ולאור ניגוד העניינים הצפוי בהשתתפותה באיוש משרת פרקליט המדינה. במכתבו, הרשקוביץ מציין כי הקושי עדיין קיים, אך הוא החליט "לאשר בשלב זה את פרסום המשרה ובחינת עמידת המועמדים בתנאי הכשירות לתפקיד", זאת לאור "הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה ולחשיבותה".

התנגדותו של הרשקוביץ זכתה לביקורת על ידי מנדלבליט ושר המשפטים, אבי ניסנקורן. היועמ"ש כתב לנציב כי "אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה וקיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם", בעוד ניסנקורן האשים את הרשקוביץ בשיתוק משרד המשפטים.

לאחר שחזר בו הנציב מהחלטתו, פרסם ניסנקורן את הציוץ הבא בחשבון הטוויטר שלו: "זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב: "הבטחנו וקיימנו. השלב הבא: להתחיל בהליך מינוי מפכ"ל".

עם הסרת התנגדותו של הנציב, הוועדה צפויה להתכנס על מנת לגבש לוח זמנים. ראשית הוועדה תאפשר זמן להגשת מועמדויות לתפקיד, לאחר מכן חבריה יבחנו את המועמדים ויקיימו עמם ראיונות ולבסוף היא תגיש לממשלה את המלצתה. בוועדה יישבו מנדלבליט, הרשקוביץ, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקובי, נציג האקדמיה פרופ' אורן גזל אייל, ונציגת עורכי הדין, עו"ד רחל תורן.

על פי ההסכם הקואליציוני שהושג בין הליכוד לבין כחול לבן עבור ממשלת החירום, "בתקופת החירום לא יבוצעו מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור הממשלה", בין היתר, מינוי פרקליט המדינה. ממלא מקום פרקליט המדינה הנוכחי הוא מנדלבליט, בהמשך לאיסור בג"ץ על הארכת כהונתו של ממלא המקום הקודם, דן אלדד, שכהונתו הסתיימה ב-1 במאי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות