גזר דין ללא פסילה לנהג שסירב לבדיקת שיכרות

החוק קובע כי ברגע שסירב נהג רכב להיבדק לפי דרישת שוטר לבדיקת שכרות, בית המשפט רשאי לפסול אותו מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים.
מעיין לביא |
לא הוכח שנהג בשכרות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לאחרונה, ניתן פסק דין נגד נאשם תושב הדרום, אשר היה מיוצג ע"י עוה"ד תומר סעדה, בגין עבירה של נהיגה בשכרות בכך שסירב למסור דגימה של אוויר נשוף לבדיקת אלכוהול. במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, תוקן כתב האישום לקולא מבלי שקיבל הנאשם פסילה בפועל.

לפני מס' חודשים, נעצר אחר חצות, במרכז הארץ, תושב הדרום לבדיקה על ידי משטרת התנועה לאחר שעורר את חשדם.

הנהג, אשר סירב לדרישת השוטרים לבצע בדיקת שיכרות, קיבל הזמנה לבית משפט בגין נהיגה בשכרות וכן נפסל רשיונו לתקופה של 30 ימים ע"י קצין אשר הגיע למקום וערך לנהג המסרב שימוע. כאמור, ההשלכות של סירוב הינן קריטיות עבור הנהג שכן נהג המסרב לעבור בדיקת שכרות, יראו בו כמי שנהג בשכרות וסירובו משמש חיזוק לראיות כשיגיע למשפטו. על פי החוק הקיים באשר לאישום בגין נהיגה בשכרות – פסילת רישיון נהיגה לתקופה מינימאלית של שנתיים ובפעם השניה תקופת השלילה מכפילה את עצמה ל- 4 שנים.

נגד הנאשם הוגשה בקשה לפסילה עד תום ההליכים. במועד הדיון, לאחר דין ודברים בין ב"כ הנאשם עו"ד תומר סעדה לתובע ולאחר כי הצליח ב"כ הנאשם לאתר כשלים חמורים בחומר הראיות, הסכימה המדינה לחזור בה מהבקשה והנאשם קיבל חזרה את רישיונו.

בדיון השני שהתנהל בעניינו של הנאשם ולאחר שחזר בו מכפירה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון מקל באופן חריג, במסגרתו תוקן כתב האישום לעבירה של נהיגה במצב השולל שליטה ברכב ויוטל על הנאשם עונש של פסילה על תנאי וקנס בסך 1,500 ש"ח בלבד.

בטיעונים לעונש הסביר התובע כי יבקש לכבד את ההסדר וכי ההסדר נעוץ בשיקולי ראיות מהותיים. ב"כ הנאשם הצטרף לבקשה והסביר כי לא ניתן להוכיח נהיגתו של הנאשם ברכב וכן בדיקת כיול המכשיר מוטלת בספק.

בית המשפט לתעבורה שמע את הצדדים ולאחר שקיבל הסבר אודות ההסדר, הסכים לקבלו וגזר על הנאשם את העונשים הבאים:

פסילה בפועל לתקופה של 30 יום בניכוי 30 ימי הפסילה אותם ריצה הנאשם.
פסילה על תנאי לתקופה של 3 חודשים וזאת למשך 3 שנים
וקנס בסך 1,500 ש"ח..

עו"ד תומר סעדה

 

לעורך דין תומר סעדה ניסיון רב בהתנהלות מול התביעה המשטרתית, הפרקליטות ובתי המשפט, כיוצא מערכת התביעות מעניק עורך הדין תומר סעדה יתרון משמעותי ללקוחותיו מתוך הבנה של התהליכים והאסטרטסגיה המשפטית המנחה את גופי התביעה, השילוב בין ניסיון מצטבר כתובע ובין מאות תיקים כסניגור מאפשר ללקוחותיו של סעדה הבטחה כי ההליך המשפטי שלהם מתנהל בידיים המקצועיות והאמינות ביותר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות