ועדת השחרורים הורתה על שחרור מוקדם של אסיר ששפוט על הריגה מבלי לקבל את עמדת משפחת המנוח

הוועדה גם השתכנעה מטיעוני עו"ד סיוון כהן כי התנגדות המשטרה לשחרור אינה עניינית, כמו גם המיידעים שהוצגו בפניה על ידי שב"ס
מעיין לביא |
הכלא בו מוחזק העבריין אבי ביטון - אילוסטרציה
צילום: פלאש 90

ועדת השחרורים של בתי הסוהר קיבלה בקשה לשחרורו המוקדם של אסיר שנשפט ל-18 שנות מאסר בגין עבירות הריגה, נשק וחבלה בכוונה מחמירה וזאת גם ללא קבלת עמדת משפחת הקורבן. הועדה קיבלה את טענותיה של עו"ד סיון כהן ב"כ של האסיר כי הוא שינה את דרכיו והורתה לשחררו בתום ריצוי של כ-13 שנות מאסר.

עו"ד סיוון כהן

מדובר באסיר שריצה מאסר שני בגין עבירות קשירת קשר, עבירות נשק, הריגה וחבלה בכוונה מחמירה, לאחר שהוא וקרוב משפחתו נקמו באדם שחשדו בו כי פגע בקרוב משפחתו של האסיר שהותקף על ידי המנוח וירו לעברו וגרמו למותו. מהירי נפצע אדם נוסף אשר נכח במקום. לחובת האסיר הרשעה קודמת של הצתה ואלימות.

האסיר עצמו, באמצעות עו"ד סיוון כהן שייצגה אותו בועדת השחרורים, הודה במיוחס לו, לדבריו נגרר לסכסוך שהיה קשור תחילה לדודו. לקח אחריות מלאה על מעשיו, הבין כי פעל מתוך דפוס של נקמנות וכי יכול היה לפעול אחרת ואף הבין את השלכות מעשיו. עוד טענה עו"ד כהן באשר לעמדת המשטרה שלא לשחררו, כי הניסיון מלמד, שמשטרת ישראל מתנגדת לשחרור האסירים באופן גורף, למעט עבירות כלכליות, שאינם בטיפולה ומקרים חריגים אחרים וציינה גם כי קשה להשתחרר מן הרושם, שחוות הדעת המוגשות לוועדות, מושפעות מניגוד עניינים מובנה בו מצויה משטרת ישראל בעניין זה כאשר יש לה אינטרס שאסירים לא ישתחררו מהכלא ויעברו ל״אחריותה״, אלא יישארו מאחורי סורג ובריח.

למרות שהוצג לוועדה מידע מודיעיני של שב״ס המעיד לכאורה על התנהגות שלילית. בענין זה טענה עו"ד כהן, כי גם לאחר אותם מיידעים, לא ננקטו נגדו כל סנקציות, לא נשללו חופשותיו, הוא לא הודח מהשיקום והוא עבד במעון הסגל.

בסופו של דבר כאמור, ועדת השחרורים, קיבלה את טענותיה של עו"ד כהן, למרות התנגדות הפרקליטות לשחרור האסיר, זאת לאחר ששקלו את מכלול נסיבותיו של האסיר ולמרות שמדובר בעבירה חמורה ביותר, אשר הביאה למותו של אדם.

לאתר של עו"ד סיוון כהן

__________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות