8 שנות מאסר למבצע מעשה מגונה בקשישה

שופטי ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר על אנדריי חמניוק גם פיצוי של 85 אלף שקלים לקורבן, תושבת בת ים בת 84 שאותה תקף באוקטובר האחרון
אייל חן |
אילוסטרציה evanto

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות אב בית הדין, בני שגיא, גזרו 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 85 אלף שקלים, על אנדריי חמניוק, שהורשע בעבירת מעשה מגונה בכח בתושבת בת ים, בת 84. "קיימים נימוקים משמעותיים המצדיקים את אימוץ הסדר הטיעון וכך ראינו לעשות. עיון בתסקיר נפגעת העבירה, המלמד על מצבה הקשה ביותר של המתלוננת בעקבות האירוע מצדיק השתת פיצוי משמעותי", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, במהלך אוקטובר האחרון בשעות הערב, עמדה המתלוננת, סמוך לבניין בבת ים והאכילה חתולי רחוב. הנאשם הגיח מאחוריה, לפת את ידיה והחל לגרור אותה לאורך שביל הסמוך לבניין, בעוד המתלוננת מתנגדת למעשיו ומנסה להשתחרר מאחיזתו. הנאשם גרר אותה אל חדר צדדי בבניין ושם, תקף את המתלוננת בין השאר, בכך שהטיח את גופה וראשה על הקרקע וגרם לה לחבלות רבות.

במהלך האירוע, הפשיל הנאשם את בגדיה התחתונים של המתלוננת וביצע במתלוננת מעשה מגונה בכוח, ללא הסכמתה. במסגרת ניהול ההליכים הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת מעשה מגונה בכח, הצדדים הסכימו על העונש אך נחלקו בדעותיהם באשר לגובה הפיצויים.

שני הצדדים עמדו בטיעוניהם על הנימוקים שהובילו להסדר הטיעון, כאשר התובעת הדגישה את חומרת המעשה האלים והאכזרי ביצע הנאשם, ועמדה אף על הנזק שנגרם למתלוננת כעולה מתסקיר נפגעת העבירה ואילו הסנגור, מנגד עמד על העובדה כי הודאת הנאשם וקבלת האחריות הובילו לחיסכון בעדות המתלוננת וכן פירט את נתוניו האישיים של הנאשם.

"דומה", כתב השופט שגיא בגזר הדין, "כי חרף פגיעה משמעותית בערכים המוגנים של שמירה על גופו וכבודו של אדם, קיימים נימוקים משמעותיים המצדיקים את אימוץ הסדר הטיעון וכך ראינו לעשות. באשר לסוגיית הפיצוי, דומנו כי עיון בתסקיר נפגעת העבירה, המלמד על מצבה הקשה ביותר של המתלוננת בעקבות האירוע מצדיק השתת פיצוי משמעותי".

כתב האישום נגד חמניוק, נתין זר מאוקראינה, הוגש לבית משפט המחוזי בתל אביב בחודש נובמבר האחרון. ”עבירות המין והאלימות המיוחסות למשיב", כתבו אז נציגי הפרקליטות לביהמ"ש, "מצביעות על מסוכנותו הרבה לשלום הציבור – בכלל ולשלומו של ציבור הנשים – בפרט…. לאור חומרתה של האלימות שנקט, בהתחשב בפערי הגילאים והכוחות, ולאור האכזריות הגלומה במעשיו. מעשה המין אשר לווה באלימות קשה, חסרת רחמים ואכזרית, בקשישה בת 83, מלמדים כי המשיב מונע על ידי דחפים מיניים, בלתי מרוסנים”.

“האלימות הקשה", נכתב עוד, "ויוצאת הדופן שהופעלה כלפי המתלוננת”, נכתב עוד בבקשת המעצר, “בנסיבות גילה המתקדם, תוך ניצול חוסר האונים של קשישה, ולצד התעלמות בוטה מזעקותיה, בעוד המשיב נתון תחת השפעת משקאות משכרים, מחדדים את הסיכון העצום הנובע מהמשיב”.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות