כמה ליקויים נמצאו באתרי הבנייה באשדוד?

מנהל הבטיחות במשרד העבודה יצא במבצע אכיפה ב-24 אתרי בנייה ברחבי העיר אשדוד, נגד 19 מהם הוצאו צווי בטיחות והוטלו עיצומים כספיים
נעמה כהן |
קריסת עגורן אתר בניה אסון
תאונת עגורן באתר בנייה צילום: פלאש 90

תאונות עבודות באתרי בניה הפכו להיות מכת מדינה. רק בשנת 2020 נהרגו 33 פועלים באתרי בניה ועוד כ-240 נפצעו. על רקע הנתונים העגומים האלו החליטו במשרד העבודה והרווחה להיאבק בתופעה ועל כן החלו בביקורות באתרי בנייה שונים. במבצע אכיפה של מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה שנערך באתרי בנייה באשדוד, נבדקו 24 אתרי בנייה ונגד 19 הוצאו צווי בטיחות והוטלו עליהם עיצומים כספיים.

מפקחי הבטיחות במנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה יצאו למבצע אכיפה באתרי בנייה באשדוד. מבצע שהוא חלק מסדרה של מבצעים שמטרתם להגביר את הנוכחות בשטח של מפקחי הבטיחות וכך להביא לשיפור הבטיחות באתרי הבנייה.

במסגרת פעילות האכיפה נבדקו 24 אתרים והוטלו 19 צווי בטיחות הכוללים צווי הפסקת עבודה וצווים חלקיים על ליקויים נקודתיים כגון: לוחות חשמל לא תקינים, פיגומים לא תקניים, משטחי עבודה לא מגודרים ועוד.

באתרים בהם נראו ליקויים רבים, נדרשו הקבלנים למנות ממוני בטיחות בכדי לשפר את הבטיחות ולמנוע תאונות עבודה בזמן אמת. בחלק מהאתרים נראו הפרות חמורות של עבודה בגובה העולה על 2 מטרים ללא ציוד מגן למניעת נפילה, אשר בגינן ניתנו לקבלנים עיצומים כספיים. כמו כן בעלי תפקידים שנמצא ליקויים בתפקודם בשטח, יוזמנו לשימועים במנהל.

רק השבוע דיווחנו באוביטר כי פרקליטות מחוז מרכז, הודיעה לחשודים בתיק אסון קריסת העגורן באתר בניה ביבנה בשנת 2019, בו נהרגו יוני סבג, גיל חזאזי, בן דקלו וסרגי סימונוב זכרם לברכה, כי תיק החקירה נגדם נסגר. בפרקליטות נפגשו עם בני משפחות ההרוגים ובאי כוחם, בהן הוסברו להם בפירוט רב ממצאי החקירה והמצב הראייתי בתיק.

האסון ארע בחודש מאי 2019, כאשר ארבעה הפועלים נהרגו בקריסת העגורן ביבנה. כוחות הכיבוי חילצו פצוע שהיה תלוי בגובה של עשרות מטרים מעל הקרקע במשך דקות ארוכות. לאחר ניסיונות להצילו – מותו נקבע. מהחקירה עלה כי בעת שצוות המנוף עמל על פירוק המנוף בגובה עשרות מטרים מעל הקרקע, השתחררה המשקולת של המנוף מסיבה שעדיין אינה ידועה. שאר חלקי המנוף היו מוחזקים על ידי מנוף הפירוק ועל כן לא נפלו ארצה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות