יהודי צרפתי יוציא את רכבו מישראל כי "עדיין לא נחשב לעולה חדש"

בית המשפט באשקלון קיבל את בקשת המכס להוצאת הרכב מישראל משום שהוכנס רק באופן זמני: "ניתן למצוא פתרון מנהלי למקרים מיוחדים כדי להימנע מההוצאות מיותרות"
דניאל בן חמו |
אוסטן מרטין 2006. סולידי. צילום: ויקיפדיה

שופט בית משפט השלום באשקלון, עדו כפכפי, קיבל את בקשת המכס והורה ליהודי אזרח צרפת אשר שוהה בישראל, להוציא את הרכב שייבא ארצה, רכב מסוג אסטון מרטין שנת ייצור 2006, אשר היה אמור להוציא אותו מישראל עד תחילת 2020. למרות ההחלטה, השופט ציין כי המדינה צריכה למצוא פתרון מנהלי למקרים מיוחדים.

המשיב הינו יהודי אזרח צרפת אשר שוהה בישראל, תוך יציאות תכופות ושהות בצרפת מעת לעת, אשר נמצא בישראל במעמד של בעל רישיון לישיבת ביקור, עובד זמני. מעמד זה ניתן לו בהחלטת שר הפנים מאוקטובר 2019 אשר דחתה בקשתו להכיר בו כעולה מכוח חוק השבות ורישיון השהייה הקיים בידיו הוא עד לנובמבר 2020 וניתן לעתור להארכת תוקפו.

המשיב ביקש למנוע ממשרד האוצר, המכס, להוציא את הרכב שייבא ארצה, אשר נכנס לאחרונה לארץ בתחילת שנת 2019. בהתאם למסמך הארכת תוקף יבוא זמני של רכב מנועי, היה על המשיב לייצא אותו מישראל לא יאוחר מחודש ינואר השנה.

בחודש פברואר, התקיים דיון בבקשת המשיב למתן צו מניעה זמני בו עתר לבטל את הדרישה להוצאת הרכב מהארץ ולהימנע מחילוט הערבות הבנקאית שהפקיד לצורך הבטחת הוצאת הרכב מהארץ. בתום הדיון ניתן צו למשך חצי שנה שקבע: "מצאתי לנכון בשלב זה לתת סעד זמני מוגבל בזמן כדי לבחון האם יש סיכוי כי תוך זמן סביר ישונה מעמדו של המבקש בארץ באופן אשר יאפשר לו לקבל היתר חוקי לשימוש ברכב בארץ או יבוא סופי שלו לארץ וזאת ללא צורך בהוצאת הרכב מהארץ והשבתו אליו. על כן ניתן צו מניעה זמני המורה למדינה להימנע מחילוט הערבות הבנקאית שהופקדה אצלה וכן מביצוע פעולות לתפיסת הרכב לצורך סילוקו מהארץ".

בהחלטה התבקשה תגובת משרד הפנים באשר למעמדו של המשיב בארץ ואפשרות שינוי המעמד, ובחודש מאי האחרון השיבה ראש דסק זכאי שבות, ברשות האוכלוסין וההגירה, כי לאחר חודש נובמבר השנה יוכל המשיב לפנות בבקשה חדשה לקבלת מעמד עולה.

בשל כך השופט כפכפי החליט להורות על מחיקת התביעה וכדי לאפשר למשיב לתאם עם המדינה מועד לייצוא הרכב מהארץ ובכך למנוע את חילוט הערבות, נתן לו חודש וחצי נוספים להוציא את הרכב מהארץ, אך ציין בהחלטתו: "למרות שקיבלתי את עמדת המדינה, סברתי כי ניתן למצוא פתרון מנהלי למקרים מיוחדים כדי להימנע מההוצאות מיותרות של המשיב עבור ייצוא הרכב מהארץ וייבוא חוזר שלו. על כן, אין צו להוצאות".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדו כפכפי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות