אישום: פטר 11 אנשים מחובת בידוד בהם 5 עובדי רשת אייס

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בעיר שנתן פטור מחובת בידוד לאנשים ששהו במחיצת חולה קורונה בתמורה לשוחד
דניאל בן חמו |
אזרח ישראלי בבידוד בימי הקורונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בבאר שבע, אשר במספר הזדמנויות שונות נתן תמורת שוחד פטור מחובת בידוד לאנשים ששהו במחיצת חולה קורונה. כתב האישום מייחס לנאשם שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מעשה העלול להפיץ מחלה וסחיטה באיומים.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם ראיד אלפיניש, בן 24 מרהט, עבד בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום בחברת "בזק אונליין" המפעילה עבור משרד הבריאות את מוקד הערעורים למתן פטור מחובת בידוד. הנאשם עבד במוקד משרד הבריאות בבאר שבע והיה עובד ציבור. לצורך מילוי תפקידו, עבר הנאשם הדרכה ייעודית וידע כי מתן פטור מחובת בידוד לאדם שאינו עומד בקריטריונים לשחרור מבידוד מסכן את בריאות הציבור ועלול להפיץ את המחלה אשר יש בה סיכון נפשות.

הנאשם עצמו, פטר 11 אנשים מחובת בידוד, מתוכם 5 עובדים בסניף "אייס" בבית שאן ובתמורה קיבל שוחד בסך של 850 שקלים או שביקש לקבל שוחד. הוא גם סיפק פטור מחובת בידוד, מבלי לוודא את העובדות האפידמיולוגיות הנדרשות לצורך כך, לעתים מבלי לשוחח עם האנשים כלל, ביודעו כי לא נשללה האפשרות שהם חולים, וכאשר הנאשם עצמו קבע כי לא ניתן לתת להם פטור.

"בכך, נכתב בכתב האישום, "קיבל הנאשם שוחד בגין פעולה הקשורה בתפקידו ועשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה משום סכנת נפשות. פרקליטות המדינה, תמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי החוק והתקנות, על מנת למצות את הדין עם אנשים שמסכנים את בריאות הציבור ומבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות