באילו עבירות תנועה תקבלו הזמנה לדין וכתב אישום?

עבירות תעבורה רבות מסווגות כעבירות קנס המקנות לנהג את הזכות לבקש ולהישפט בגינן, מה קורה אם מתעלמים מהדוח ומה יש לעשות כשמקבלים אותן? כך תמצו את זכויותיכם
עו"ד מיטל אוטמזגין |
קנס בלבד על מהירות מופרזת - אילוסטרציה

עבירות תנועה רבות מסווגות כעבירות קנס או בשמן המשפטי – "דו"ח ברירת משפט". כלומר – עבירה שנושאת בחובה קנס כספי עם או בלי נקודות לפי שיטת משרד הרישוי, המקנה לנהג את הזכות לבקש להישפט בגין העבירה.

חשוב לדעת, כי קיימות עבירות חמורות יותר, ונהג העובר אחת מהן, יקבל מיד דו"ח מסוג הזמנה לדין, כלומר – כתב אישום ההופך אותו באחת לנאשם בעבירה.

עו"ד מיטל אוטמזגין. צילום: ארז בקר

המקרים בהם תקבלו הזמנה לדין וכתב אישום הם, בין היתר:

מהירות גבוהה מעל המותר, נהיגה בקלות ראש, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, אי ציות לתמרורים ורמזורים, סיכון הולכי רגל במעבר חצייה, נהיגה בשכרות, נהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת אי-שימוש, נהג צעיר שטרם מלאו לו 21 והסיע מעל 2 נוסעים ללא מלווה ועוד.

יש לציין כי במקרים מסוימים, לצד ההזמנה לדין תלווה גם פסילה מנהלית באופן מיידי למינימום 30 יום, תלוי בעבירה.

על הנהג העובר עבירה ומקבל זימון למשפט, חלה החובה להתייצב במועד. נאשמים רבים אינם מודעים לחשיבות ההזמנה לדין ומקלים בה ראש, "שוכחים" להתייצב או לא מבינים את ההשלכות של אי ההתייצבות לדיון.

התעלמות מדו"ח מסוג הזמנה לדין, או קבלתו ואי התייצבות – אינה פוטרת את הנאשם ומקנה לבית המשפט סמכות לשפוט את הנאשם בהיעדרו ולהטיל את העונש המקסימלי הנקוב בחוק (קיימות עבירות המקימות חובת פסילה מינימלית).

אז מה עושים?

קיבלתם דו"ח הזמנה לדין בדואר/ע"י שוטר? פנו מיד לייעוץ עם עורך דין המתמחה בתעבורה לצורך מיצוי זכויותיכם. סעו בזהירות ואל תסכנו את חייכם!


עו"ד מיטל אוטמזגין

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות