שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, אישר הסדר פשרה לפי חוק תובענות ייצוגיות, בין רוכשי רכב מסוג שברולט ספארק ידני לבין היבואנים יוניברסל מוטורס ישראל בע"מ, לפיו החברה תבצע "קריאת שירות" מקומית בישראל לכלי הרכב ותוך שנה הם יוכלו להגיע למרכז השירות לשם בדיקת דוושת המצמד ברכביהם, כיוונה והחלפתה במידת הצורך. חברי הקבוצה שנשאו בעבר בעלות החלפת סט דוושות בכלי הרכב, בעקבות שבר שאירע בדוושת המצמד, יהיו זכאים להחזר כספי של הסכום ששולם על ידם.
בקשת האישור, שהגישו המבקשים, עוסקת בכלי רכב מדגם Chevrolet Spark בעלי תיבת הילוכים ידנית, נושא התובענה הוא טענת המבקשים, כי דוושת המצמד בכלי רכב אלה עלולה להישבר, וזאת בשל "פגם בתכנון או בייצור". לטענת המבקשים, הפגם המדובר בדוושת המצמד היה ידוע למשיבות, הן לאור תלונות שהתקבלו בישראל וכן מאחר שיצרן הרכב, הכריז על קריאה חוזרת (Recall) בנוגע לכלי רכב מדגם "שברלוט ספארק", באוסטרליה, בהודו ובאנגליה, ולא ביצעה קריאה חוזרת כזו גם בישראל. המבקשים צרפו לבקשת האישור חוות-דעת מומחה של מהנדס רכב, מר שלמה נצר. המהנדס נצר סקר בחוות דעתו את קריאות התיקון באוסטרליה, בהודו ובאנגליה וטען, כי היה על המשיבות להורות על קריאה חוזרת כזו גם בישראל.
עילות התביעה והטענות בבקשות האישור הן: "רשלנות" ו"הפרת חובה חקוקה" לפי פקודת הנזיקין, הפרת חובות מכוח חוק המכר, תשכ"ח – 1968, הפרת חוזה והפרת חובות תום הלב במו"מ ובקיום חוזה; "הפרת חובת הגילוי", "הטעיה" ו"תיאור כוזב" לפי חוק הגנת הצרכן, תשמ"א – 1981, "עשיית עושר ולא במשפט" לפי חוק עשיית עושר ולא במשפט, תשל"ט – 1979.
היבואנית ויצרנית הרכב הגישו תשובה לבקשת האישור וטענו, בין היתר, כי במסגרת הבדיקה שערכו מצאו, כי באוסטרליה, הודו ואנגליה, הכריז יצרן הרכב על קריאה חוזרת בטיחותית (Recall) בשל תקלה דומה, לשיטתם, אינה רלוונטית כלל לכלי הרכב ששווקו בישראל. לטענת המשיבות, דגם הרכב ששווק במדינות הנזכרות לעיל – שבכולן הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש וההגה בצד ימין של הרכב – אינו זהה לדגם הרכב ששווק בישראל, שלגביו לא הכריז יצרן הרכב על קריאה חוזרת בטיחותית, ובקשת האישור מבוססת על "הנחה" חסרת יסוד ושגויה של המבקשים כאילו מדובר באותו דגם רכב. עוד הוסיפו כי המקרים היו ברכבים משנת ייצור 2011-2012.
למרות זאת, בסופו של דבר הגיעו להסדר לפיו כאמור החברה תבצע "קריאת שירות" מקומית בישראל לכלי הרכב כהגדרתם בהסדר ותוך שנה בעלי הרכב יוכלו להגיע למרכז השירות לשם בדיקת דוושת המצמד ברכביהם, כיוונה והחלפתה במידת הצורך. חברי הקבוצה שנשאו בעבר בעלות החלפת סט דוושות בכלי הרכב, בעקבות שבר שאירע בדוושת המצמד, יהיו זכאים להחזר כספי של הסכום ששולם על ידם.
עוד במסגרת ההסכם, תינתן הטבה בדמות הנחה של כאלף שקלים, בהחלפת מצמד שחוק ויובהר כי החלפת מצמד שחוק אינה קשורה לתקלה הנטענת בבקשת האישור ואינה נובעת ממנה.
השופט רחמים כהן אישר את ההסדר כתב בהחלטתו כי הסכם הפשרה ראוי, הוגן וסביר בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה. "סיום ההליך בהסדר פשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה בתובענה לעומת הסיכונים האפשריים בהמשך בירור התובענה. הסדר הפשרה משיג עבור הקבוצה את מטרות התובענה". כתב השופט כהן ואישר גם גמול לתובעים בסך 200 אלף שקלים ושכ"ט עו"ד בסך מיליון שקלים.
עו"ד תום שנפ, מומחה לנושאי צרכנות, תביעת ייצוגיות ונזיקין: "מדובר בהסדר פשרה ראוי במסגרתו המשיבים יישאו, הלכה למעשה, בנזקים אשר נגרמו או עלולים להיגרם לבעלי הרכבים בעקבות התקלה במצמד אשר הייתה ידועה להם ולא טופלה על ידם.
ייחודו של ההסדר בכך שהמשיבים התחייבו לשפות גם את מי שהחליף מצמד בעקבות התקלה, ולהשיב לו את כספו. ככל שייגברו הסדרים מסוג זה סביר כי נראה יותר ויותר חברות מקפידות הקפדה יתרה על הוראות החוק".