עו"ד חימי: "נעמוד איתן מול כל ניסיון להחליש את מע' אכיפת החוק"

יו"ר לשכת עוה"ד, עו"ד אבי חימי, השתתף בטקס הפרישה של השופט חנן מלצר מביהמ"ש העליון: "יש מתקפה חסרת תקדים מתוך אסטרטגיה פוליטית ופרסונלית"
נעמה כהן |
עו"ד חימי במהלך טקס הפרישה מהשופט מלצר. צילום: לשכת עוה"ד.
עו"ד חימי במהלך טקס הפרישה מהשופט מלצר. צילום: הנהלת בתי המשפט.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, השתתף היום (ב') בטקס הפרידה מכבוד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שהתקיים בירושלים. "ביהמ"ש העליון מצוי תחת מתקפה מתמדת וחסרת תקדים. לשכת עוה"ד ואני בראשה, נעמוד איתן מול כל ניסיון להחליש את המערכת", אמר עו"ד חימי במהלך טקס הפרישה.

ראש הלשכה חימי אמר בדבריו כי בפסקי הדין של השופט מלצר "ניכר זן חדש של אקטיביזם שיפוטי – אקטיביזם חברתי", וכי פסקי הדין שלו, בשורה ארוכה של נושאים, "מתובלים בראייה חברתית עמוקה המגשימה היטב את ההיגד שבית המשפט העליון הוא אכן מבצרו של החלש. כבוד השופט מלצר דאג לחלשים בחברה, לזכויותיהם ולכבודם, קידש את זכויות האדם ומצא קרן אור בכל אדם באשר הוא אדם", הוסיף עו"ד חימי.

ראש הלשכה התייחס בדבריו למתקפות על בית המשפט והרשות השופטת בישראל ואמר כי לצערו, "השופט מלצר נפרד היום מבית משפט עליון המצוי תחת מתקפה מתמדת וחסרת תקדים. כך בית המשפט העליון וכך יתר מוסדות שלטון החוק אשר מותקפים, בין היתר על-ידי פוליטיקאים, והכל מתוך אסטרטגיה פוליטית ולעיתים אף פרסונלית".

המשנה לנשיאה, חנן מלצר

"למרבה הצער חלק מהציבור מגבש עמדתו ביחס לאמון במוסדות שלטון החוק ובית המשפט העליון בראשם, מתוך אותה פריזמה, ואכן אנו עדים לירידה מתמדת ומדאיגה באמון שהציבור רוכש למערכת המשפט", אמר עו"ד אבי חימי.

"אני מבקש להבטיח לך ולכם מעל במה זו שלשכת עורכי הדין, ואני בראשה, נעמוד איתן אל מול כל ניסיון להחליש את מערכת אכיפת החוק, את בתי המשפט ואת בית המשפט העליון בראשם", הוסיף עו"ד חימי.

לאתר משרד עורכי הדין אבי חימ

____________________________________________________

עו"ד אבי חימי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות