6 שנות מאסר על מעשים מגונים בשלושה קטינים

הנאשם הכיר את הקטינים דרך רב הישיבה בה למד אחד מהם, ונהג לגעת בהם בניגוד לרצונם, תוך שהוא משתמש במניפולציות וקונה להם אופניים חשמליים וטלפון נייד • באחד המקרים הוא הציע 1,000 ש"ח בתמורה לקיום יחסי מין אוראלים, ואמר: "אתה לא יודע כמה כיף זה יעשה לי" • השופט קבע שהעובדה שעבר גם הוא התעללות בילדותו אין בה כדי להקל בעונשו של הנאשם
מתקפה רגשית מתוחכמת. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בתל אביב גזר השבוע את עונשו של משה יעקב פישר, תושב בני ברק שהורשע בביצוע שורה של עבירות מין בשלושה קטינים. פישר, 53, הכיר את אחד הנערים דרך רב בישיבה בה למד הקטין, והעסיק אותו בחופשות בעסק שלו לניקוי ספות.

באחד הימים התלוו אל הנער שני חבריו, וכך נוצר הקשר עם השלושה.
במהלך התקופה פישר החל להתחבר לנערים, לקח אותם לנסיעות ברחבי הארץ וקנה עבורם אוכל, סיגריות, בגדים ואפילו טלפון נייד ואופניים חשמליים. כמו כן, נהג פישר לערוך שיחות טלפון עם השלושה ולשלוח הודעות בעלות אופי מיני.

האישום הראשון נוגע לקטין בן 15 שהכיר אותו דרך רב הישיבה. עפ"י כתב האישום כבר ביום הראשון לעבודה, כשהסיע את הקטין חזרה לביתו, הראה לו סרטון פורנוגרפי בטלפון הנייד, נגע באיבר מינו וניסה לשדל אותו לקיים יחסי מין. יום למחרת דיבר איתו בנסיעה על נושאים מיניים ונגע שוב באיבר מינו. באחד המקרים פישר הציע לקטין 1,000 ש"ח בתמורה לקיום יחסי מין אוראלי. "אתה לא יודע כמה כיף זה יעשה לי", אמר לו, אך הקטין סירב.
האישום השני מתייחס לקטין בן 14, שבו נהג פישר לבצע מעשים דומים. באחד המקרים הקטין ישן אצל פישר, שביקש ממנו לעשות לו עיסוי, וכשהתחיל לעשות כך נגע בו בניגוד לרצונו ואמר לו: "תן לי להרגיש אותו". כשהקטין התרחק ממנו, קרא לו פישר, "בוא בוא למה אתה בורח?".

האישום השלישי מתאר מעשים ברוח דומה בקטין נוסף בן 13, כאשר באחד המקרים אירח פישר שניים מהנערים בביתו וצפה יחד איתם בסרט. במהלך הסרט הוא ניסה לחבק את הקטין בן ה-13 שבתגובה קם והתרחק. פישר פנה אל הנער השני ואמר לו: "אתה רואה איך הוא בורח ממני?".

"תן לי להרגיש אותו". פישר. צילום: דוברות המשטרה
"תן לי להרגיש אותו". פישר. צילום: דוברות המשטרה

תחושת אשם אצל הנערים

בית המשפט התייחס למניפולציות שהפעיל עליהם פישר, בכך שהרעיף על הקטינים תשומת לב ומתנות, וכך יצר אצלם תחושת אשם. "הנערים הצעירים שגילם וחינוכם הקשו עליהם להפעיל שיפוט וביקורת  נגד המתקפה הרגשית המתוחכמת של הנאשם, לא זיהו את הסכנה ולא ידעו כיצד לחלץ עצמם ממנה, על אף תחושות של גועל וניצול שהתעוררו בהם".

בית המשפט מנה את הנזקים שנגרמו לנערים בעקבות הפרשה, כמו קשיי שינה, סיוטים, התפרצויות זעם, שימוש בסמים ושוטטות ברחובות. אחד הנערים גם, "פרק כל עול של סמכות והסתבך בהתנהגויות שוליות ועברייניות עד הוצאתו מהבית לידי חסות הנוער".

בגזר הדין התייחס השופט עידו דרואין גמליאל לעברו הפלילי ולמצבו האישי של פישר – שחי בבדידות גמורה, וטוען שעבר גם הוא התעללות מינית נמשכת בילדותו. "אם אכן כך הדבר, אין בכך כדי להקל עם הנאשם, שוודאי חש והבין את הרעה הגדולה שמעשיו ממיטים על ראש הנערים". פישר כבר הורשע בשנת 2002 בגין עבירות מין ונדון לארבע שנות מאסר, וגם לכך כאמור ניתן משקל בהכרעת הדין. בסיכומו של דבר גזר השופט על פישר 6 שנות מאסר ו-12 חודשי מאסר על תנאי. השופט הוסיף כי "הנאשם נעדר כל הכנסה או נכסים, לכן אין כל טעם בעיצום כספי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות