כתב אישום ראשון בפרשיית 'תן גז': חשבוניות פיקטיביות ביותר מחצי מיליארד שקל

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אמיר האפרתי לפיו הפעיל ביחד עם אחרים רשת עבריינית שבמסגרתה גנב זהותן של חברות שונות במטרה להלבין הון בהיקפים כספיים גדולים
נעמה כהן |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אמיר האפרתי בפרשת "תן גז", בגין עבירות שונות של זיוף, מרמה והלבנת הון. האפרתי ביחד עם אחרים הנפיק חשבוניות פיקטיביות בסכום של למעלה מחצי מיליארד שקל.

על פי כתב האישום, משנת 2016 הפעיל הנאשם, יחד עם אחרים, רשת עבריינית שמטרתה להפיק רווח כספי לנאשם ולאחרים באמצעות הנפקה והפצה של אלפי חשבוניות כוזבות והכנסתן לספרי הנהלת החשבונות של חברות. החשבוניות הללו שמשו בעלי חברות שרכשו את החשבוניות הכוזבות מהנאשם להונות את רשויות המס וליצור בפניהן מצגים כוזבים לפיהם החשבוניות מייצגות עסקאות אמיתיות וכשרות ובאמצעותן הוכרו לחברות הוצאות וכן התאפשר להן לקבל זיכויי מע"מ שלא היו זכאיות לקבל.

בנוסף, החל מחודש יולי 2019 ואילך, הגה הנאשם מיזם מרמתי לפיו "יגנוב" את זהותן של חברות כך שאנשי קש מטעמו יירשמו בכזב במרשם החברות כבעלי מניות בחברות שונות, ללא ידיעתם והסכמתם של בעלי החברה. חלק ניכר מפעילותה של הרשת העבריינית נושא כתב האישום, הייתה עם חברות בתחום הדלק והסולר, חלק מלקוחותיו של הנאשם פעלו לרכוש סולר תקין ולמהול אותו. כתוצאה מהמהילה, נוצרו אצל לקוחות אלו של הנאשם מלאי סולר או דלק מהול העולים על כמויות הסולר התקין שנרכש. הדבר יצר פערים בספרי הנהלת החשבונות של המוהלים, כך שהיקפי ההכנסות עלו בהרבה על היקפי ההוצאות, ועל כן הכנסתם החייבת במס הייתה בהיקף רב.

מוהלי הדלק, פנו, במישרין או בעקיפין, לנאשם, וזה העניק להם "כיסוי" לפערים אלו, על ידי העמדת חברת הקש "אלול א.נ.י " שתנפיק חשבוניות כוזבות לרוכשי הדלק המהול ותהווה עבורם תשתית להלבנת כספי העסקאות והעמלות שהרוויח הנאשם מהנפקת החשבוניות הכוזבות בחשבון הבנק של החברה ואצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים). במעשיו אלו, רימה הנאשם, יחד עם המוהלים ולקוחותיהם, את רשויות המס, והציג בפניהם מצג לפיו חברת הקש הינה חברה אמיתית, אשר לה תחום עיסוק לגיטימי, הוצאות והכנסות אמתיות וכיוצא באלה אשר סיפקו דלק או סולר .

במעשיו, המופיעים בכתב האישום, הוציא הנאשם חשבונית מס מבלי שעשה עסקה שלגביה הוציא את החשבונית, פעל במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מס, הכין פנקסי חשבונות כוזבים והשתמש בכל מרמה, ערמה ותחבולה, גרם לרישום כוזב בתאגיד בכוונה לרמות, וזייף מסמך במטרה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות. הנסיבות המחמירות מתבטאות בתחכום, השיטתיות והיקף העבירה. כמו כן, מסר הנאשם מידע כוזב במטרה שלא יהיה דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון, בידיעה כי מדובר ברכוש אסור.

סך הכול, הנפיק הנאשם במסגרת הרשת העבריינית 3,013 חשבוניות פיקטיביות, בהיקף של 548 מיליון שקלים מהן דרשו המקזזים החזר מע"מ על סמך 810 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 45 מיליון שקלים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בנוסף , מבקש הפרקליטות לחלט, במידה ויורשע, כלי רכב בבעלותו של האפרתי וכן ציוד משרדי ששימש אותו לביצוע העבירות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות