33 אלף דוחות קורונה בשבוע

המשטרה ממשיכה בפעילות אכיפה ופיקוח ברחבי הארץ בדגש על הגבלות תנועה והתקהלות: בשבוע האחרון מרבית הדוחות ניתנו על יציאה ממקום המגורים לפעולה שאינה מותרת
רונן לוי |
שוטרת מג"ב מחלקת מסכות בירושלים,

המשטרה סיכמה את השבוע האחרון בפעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ בדגש על הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר וכן בנוגע לחובת הבידוד וחובת עטית מסיכות במרחב הציבורי ומערב חג סוכות עד אתמול נרשמו ע"י השוטרים 33 אלף דוחות בגין ההפרות השונות – 5,001 ביממה החולפת, וכ- 292 אלף מאז תחילת האכיפה. מרבית הדוחות בשבוע האחרון, כ-21 אלף , נרשמו בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת.

בשבוע האחרון פוזרו התקהלויות אסורות בבתי עסק, מוסדות, בתי תפילה ובמרחב הציבורי בהתאם לתקנות ובכל רחבי הארץ. התקהלויות המוניות עלולות לייצר הדבקה המונית, ובמקרים המתאימים בוצעה אכיפה בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה.

כמו כן, נרשמו 1,099 דוחות בגין שהייה במקום אסור, לרבות בסוכה של אחר, בבית עסק שפעילותו נאסרה וכיו"ב בניגוד לתקנות, מתוכם 196 ביממה החולפת. בנוסף נרשמו בשבוע החולף 444 דוחות בגין סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות אסורה.

המשטרה בדקה 7,217 חולים מאומתים המאושפזים בביתם וכן יותר מ-16 אלף חייבי בידוד. בסה"כ נרשמו 519 דוחות בגין הפרות חובת בידוד מתוכם 70 ביממה החולפת. מאז תחילתה של האכיפה לפני כחצי שנה, בוצעו ע"י כוחות השיטור מאות אלפי בדיקות וביקורים של חולים מאומתים וחייבי בידוד ברחבי הארץ.

בעקבות דיווח על חשד להפרות, ביקרה המשטרה בבתי עסק רבים ברחבי הארץ, שהיו אמורים להיות סגורים או שלא פעלו בהתאם להנחיות. במרבית המקומות יושמו ההנחיות במלואן.

בעקבות הפרות שזוהו על ידי השוטרים, ביצעה המשטרה 88 שימועים לבתי עסק שהפרו את התקנות, זאת לצד מתן אזהרות ודו"חות שניתנו בעת האכיפה. 27 בתי עסק נסגרו בתום שימועים אלו. בנוסף נרשמו בשבוע האחרון 368 דו"חות לבעלי עסקים בגין הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות ובנוסף עוד 71 דו"חות למפעיל מקום הכנסה או מתן שירות למי שאינו חובש מסיכה.

מתברר שלא כל הישראלים עדיין הפנימו את עטית המסכה ובשבוע האחרון נרשמו על ידי שוטרי משטרת ישראל ברחבי הארץ 9,436 דוחות בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי. אתמול נרשמו בהקשר זה 1,655 דוחות, ובנוסף עוד 9 דוחות למפעיל מקום/נותן שירות למי שאינו חובש מסיכה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות