נעצרו חשודים ממד"א וקופ"ח כללית שערכו בדיקות קורונה פרטיות עם תוצאה שלילית מובטחת לנוסעים לחו"ל

רק זה היה חסר לנו: בכיר בקופת חולים כללית הפעיל עפי החשד צוות של עובדי ומתנדבי מד"א להקמת רשת בדיקות קורונה פירטיות במעבדה ברמאללה, על מנת להגיש בדיקות קורונה מזויפות שיאפשרו למשלמים לטוס לחו"ל
ציון חן |
ביקורת גבולות בנתב"ג. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: פלאש 90

לפני שבוע עצרה המשטרה בכיר בקופת חולים כללית בחשד שהפעיל רשת של עובדי ומתנדבי מד"א אותם הוא מכיר, תושבי מודיעין עלית ובית"ר עלית בגילאי 22-24, במטרה לבצע בדיקות קורונה פיראטיות במעבדה ברמאללה. הנבדקים שילמו בעבור תוצאות שליליות לקורונה, על מנת שיוכלו לטוס לחו"ל.

הבכיר שוחרר למעצר בית בשל הימצאותו בסמוך לחולה והוא בבידוד, וארבעת הצעירים שעבדו בביצוע הבדיקות באמצעות ערכות של מד"א, גביית הכספים ותיאום מול הנבדקים והמעבדה ברמאללה, נעצרו גם הם.

מהחקירה עלה כי אנשי מד"א הגיעו למקומות שונים בישראל וגם לנתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקן עפ"י החשד בוצעו באופן כזה שתוצאותיהן יצאו שליליות, על מנת שהלקוחות המשלמים יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם, תוך הצגת התוצאות השליליות.

לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, אותם אנשי מד"א נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בירושלים, וזאת עפ"י החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות, וכך יישארו אנונימיות. התוצאות הועברו באופן פרטני ללקוחות.

ראש צוות החקירה בימ"ר, רס"ר חנניה מנולסון:

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות